Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verse installatie: enkele puntjes op de i  (gelezen 1198 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Gepost op: 2008/03/02, 17:07:01 »
Hallo,

Na weer eens een paar stomme dingen te hebben gedaan moest ik uiteindelijk Ubuntu opnieuw installeren. Ik heb na een paar uurtjes zitten sleutelennu weer bijna een configuratie die ik mooi/goed vind. Op een paar dingetjes na:

1. Op batterij (het gaat om een laptop) schakelt mijn scherm over op zeer donker na een seconde of 20 van inactiviteit. Ik had liever dat dat een stuk langer was, bijvoorbeeld een minuut of twee. Hoe kan ik dit aanpassen?

2. Tijdens de installatie is iets niet 100% goed gegaan, misschien omdat er geen werkende internetverbinding beschikbaar was tijdens de installlatie. In ieder geval was de Nederlandse taalondersteuning niet volledig geïnstalleerd. Inmiddels is dit wel het geval, maar toch werkt het niet helemaal super: Ik zit nog steeds te kijken naar "Applications" "Places" en "Systems", terwijl het submenu "hulpmiddelen" wel gewoon in het Nederlands is. Bovendien zijn ALLE programma's in het Engels. Wie kan me helpen?

3. Ik heb een mooi firefox icoon gedownload en wil het standaardicoon vervangen. De afbeelding heb ik in de juiste map geplakt en de juiste naam gegeven (/home/hendrik/.icons/CrashBit/48x48/apps/firefox.png) (ik gebruik het CrashBit thema). Als ik op properties klik zie ik ook de nieuwe afbeelding weergegeven, maar in het menu en de snelstarter zijn nog steeds de oude afbeelding zichtbaar. Hoe kan dit?

Alvast hartelijk bedankt,

Hendrik

Offline siegi

  • Lid
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/02, 17:12:55 »
1. Zal je waarschijnlijk vinden in systeem > voorkeuren > energiebeheer.
2. System > beheer > taalondersteuning > nederlands/dutch aanvinken
3. 48x48 staat voor de grote van het pictogram. Waarschijnlijk is dit van de snelstarter kleiner.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 17:44:36 »
Hoi,
Bedankt voor de snelle antwoorden en de goede hulp!

1. Klopt inderdaad, dit is nu gelukt. Is het overigens ook mogelijk om het systeem na een minuut of 15 op de pauze-stand te laten gaan. Mijn laptop kan niet op de slaapstand, dus het zo goed zijn om toch nog op de één of andere manier een beetje energie-zuinig te zijn.

2. Is ook gelukt. Is het aan te bevelen dat ik de Engelse taalondersteuning uitvink (verwijder)?

3. Het is gelukt: ik heb de afbeelding in alle mappen gezet (32x32, 64x64). Alleen het bureaublad-pictogram blijkt enorm groot te zijn, maar laat zich niet uitrekken of inkrimpen.

Groetjes,
Hendrik

Offline siegi

  • Lid
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/02, 17:48:35 »
2. Zou in principe moeten gaan.
3. Misschien ben je de map scalable vergeten (schaalbaar) normaal heb je die ook bij een icon thema.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/02, 18:03:41 »
Rechtsklik muis op pictogram - pictogram uitrekken (ook voor krimpen dus!)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/02, 18:18:18 »
@pjotr123: Dat is juist wat niet werkt.
@siegi:
1: OK, dan laat ik het gewoon zo!
2: Nee, het was alleen een map met .ico en .png bestanden. Kan ik daar dan wat mee?

Alvast bedankt,
Hendrik

Offline siegi

  • Lid
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/02, 18:41:55 »
Die scalable is normaal een .svg denk ik.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Verse installatie: enkele puntjes op de i
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/03, 14:06:09 »
Er zit geen svg bestand bij. Is er iets anders dat ik kan doen, zoals de afbeelding verkleinen met gimp?