Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audio jack werkt niet.  (gelezen 1400 keer)

Niels_II

  • Gast
Audio jack werkt niet.
« Gepost op: 2008/01/17, 15:12:02 »
Hey,
Als ik mijn oordopjes in mijn laptop plug blijft het geluid gewoon op de ingebouwde boxjes staan.
Wat kan ik hier aan doen?

Mvg,
Niels

Audio jack werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/17, 15:24:12 »
Je laptop zal wel meerdere uitgangen hebben, wat je kan doen is met de Fn functie toets het geluid uitschakelen(tenminste als je die hebt,volgens mij zijn die tekens op de toetsen paars. En anders via je geluidskaartregeling, op het speakertje klikken op de werkbalk.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Rune

  • Gast
Audio jack werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/18, 15:02:01 »
Komt het geluid ook uit de oordopjes? Of blijft het alleen uit de speakers komen?
Bij de meeste laptops die ik ken is het overschakelen van ingebouwde speakers naar 3,5mm uit iets dat hardwarematig wordt geregeld, en dus iets waar de software geen invloed op heeft. Als dat zo is, dan is er iets niet lekker. Of verkeerde jack, of er is kaduuk. Als het toch softwarematig geregeld wordt, dan moet je denk ik handmatig overschakelen van output device.

Wim_Jager

  • Gast
Audio jack werkt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 14:28:59 »
Misschien kan dit helpen:

- Als je rechtsboven naar " volumeregeling " gaat, en kiest " volumeregeling openen " en vervolgens op de tab "schakelaars "  klikt, en dan een vinkje zet voor Headphone Jack sense, Misschien dat dit werkt.

plaatje:



* Als je nu echter helemaal geen geluid meer uit je laptop krijgt; vink deze optie dan weer uit ;)


Vaak is de " groene "  ingang de hoofdtelefoon..