Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: antiX-16 laden in ram  (gelezen 1011 keer)

Offline carbon

  • Lid
antiX-16 laden in ram
« Gepost op: 2016/12/22, 11:20:22 »
Wie weet hoe ik antiX-16 kan laden in RAM?
Bij het opstarten heb ik niet de keus in ram laden..

Iets te doen in de terminal?

Dank, Carbon.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline Bloom

  • Lid
Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/22, 12:12:49 »
Als het OS er standaard geen optie voor biedt, kan het wel met zowel Debian als Ubuntu en hun afgeleiden, maar het vereist wel wat terminalwerk.
Hier de volledige uitleg: http://reboot.pro/topic/14547-linux-load-your-root-partition-to-ram-and-boot-it/

Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/22, 16:20:23 »
Bij het bootmenu F4 indrukken en met de cursortoets naar 'toram' gaan en [enter]. Dat is alles.
Wellicht logisch, maar voor deze optie ben je dus wel wat geheugen nodig, 1 gb of meer is aanbevolen.
Het werkt snel, maar ik zou het niet aanraden.  Na het openen en sluiten van een aantal programma's zul je merken dat htop je beste vriend gaat worden om 'zombies' de nek om te draaien (programma onderdelen, die na het afsluiten rondspoken op je systeem en geheugen/processorsnelheid opvreten).

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/23, 08:57:10 »
Dank voor de hulp, werkt tering snel.
Helaas is mijn snapshot bestand groter dan het ram geheugen, maar gewoon de antiX-16 gaat lekker snel ))
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/23, 12:44:24 »
Ik draai nu al 4 uur intensief vanuit RAM nog steeds als een raket  8-) dank je Theo 8-)
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/23, 16:09:38 »
Dank voor de hulp, werkt tering snel.
Helaas is mijn snapshot bestand groter dan het ram geheugen, maar gewoon de antiX-16 gaat lekker snel ))

Klopt het gebruikt uit mijn blote hoofd iets van 700mb bij het opstarten en wanneer je de browser opengooit met een paar pagina's dan zit je al snel bij de 1 gb ;)
zelf heb ik een poosje met austumi gewerkt (deze laad net als puppy ook in het ram geheugen), maar daar kwamen na verloop van tijd dus zombies ;)

succes en graag gedaan :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/27, 15:18:21 »
Ik heb er nog even een DDR1 strippie ingezet, nu heb ik K3b brandprogramma gedownload en lekker aan het films downloaden met Transmission.
Nu 3GB RAM moet nog een stripje zien te scoren, maar gaat echt heerlijk snel nog steeds.
Wat mij opvalt is dat vanaf de HDD de computer warm is als ik opsta,  maar nu vanaf RAM de computer gewoon koel is..wat een fun met antiX ))
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #7 Gepost op: 2016/12/31, 07:41:00 »
Ik heb nu voor de fun antiX-16 base in RAM gezet en daarna mijn eigen iso-snapshot gemaakt in ram. CDtje gebrand en daarna weer F4-toram-.

Dit is nog 10 keer sneller dan full..

Met install op hd haal ik een downloadsnelheid van 1mb/s
antiX-16 full  in ram een snelheid van 500kb/s
antiX-16 base in ram een snelheid van 10mb/s

Wie weet waarom die grote verschillen er zijn?
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: antiX-16 laden in ram
« Reactie #8 Gepost op: 2016/12/31, 12:28:44 »
Het antwoord heb ik zelf al gevonden ))

Is de computer van mijn vriendin aan met  W10, en is ze aan het downloaden op 1mb/s , is mijn snelheid een paar kb/s.
Is haar computer uit, is mijn snelheid 10mb/s...

 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS