Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weet geen raad meer !!!!!!  (gelezen 1333 keer)

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Gepost op: 2008/04/18, 09:37:27 »
Mense als eerst wil ik zeggen dat ik niet geen goeie linux gebruiker ben heb wel een paar keer geinstalleeerd en gebruikt maar op de laptop die ik nu heb heb ik alle versies van linux geprobeerd van ubuntu to red hat tot suse maar geen enkel daarvan wil maar niet installeren op mijn nieuwe laptop...

ik heb een Hp Compaq 6715s, Amd Sempron - 2 gig werkgeheugen - onboard Ati Radeon X 1250

ik heb echt alles geprobeerd ook installatie met de ati drivers maar daar blijftie ook op hangen en afgaand op ubuntu heb ik ook de grutsy en de gibbon versie geprobeerd ik word er echt helemaal gek van heb het hele internet afgezogd maar word er niet echt wijzer van kom ook forums tegen waar mensen het wel is gelukt maar meer uitleg kan ik niet vinden..

Ik hoop dat ik er hier wat meer informatie kan vinden

Thx Alvast

Sahin

Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 10:19:24 »
Hallo Salin,
als je wilt dat mensen je helpen hiermee, dan is het zaak om zo precies mogelijk te omschrijven wat je hebt gedaan om te installeren, wat er precies gebeurt, en welke foutmeldingen je krijgt (mocht je deze krijgen).

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 10:23:30 »
tommie

dat is nou het probleem ik krijg helemaal geen meldingen hij kapt er op den duur gewoon mee nadat ik op de install klik van ubuntu of elk ander versie laad hij de linux kernel en da nzie je ff zwart beeld mar wel de lampje van de hdd die bezig is maar na 1 minuut kapt hij met alles en blijft op zwart scherm hoelang ik ook wach !!

VAAG

thx

Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 10:32:10 »
Hallo, ik zou om te beginnen een zgn. alternate-cd van Ubuntu downloaden. Die 'alternatieve' versies zien er wat minder fraai uit, maar helpen in sommige gevallen eventuele installatieproblemen - zoals jij die tegenkomt - te voorkomen/omzeilen.

O ja, kun je wel een live-cd draaien (dus zonder te installeren)?

Groet, Paul.

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/18, 10:34:15 »
Tom

ook de alternate versie van ubuntu geeft de zelfde probleem evenals de live cd blijft ook hangen !! :(

"weet geen raad meer"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/18, 10:36:50 »
Hmmm.... Als je een week wacht, dan is de splinternieuwe Ubuntu 8.04 er. Probeer die eens?

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/18, 10:38:47 »
ja laat ik daar maar op wachten mja is wel vaag dat hij zo doet koop nooit meer een hp als het zo doorgaat !!!

thx tom en pjotr

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/18, 12:02:39 »
als iemand anders nog suggesties heeft hoor ik het graag !!

Sahin

Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/18, 13:47:13 »
Merkwaardig. Wat je nog kunt proberen is om extra kernel-parameters mee te geven tijdens het opstarten.

linux irqpoll noapic acpi=off

Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/18, 14:16:04 »
Heb je de live cd al opgestart zonder splash scherm? Dan krijg je misschien meer te zien over het waarom de pc vastloopt.

Na het rebooten met de live-cd in de cdromspeler krijg je de optie om Ubuntu op te starten of te installeren. Kies deze optie nog niet. Druk eerst op F6, dan krijg je de mogelijkheid extra opties om de opstartlijn te veranderen. Haal van deze lijn mbv de backspace toets de opties quiet en splash weg. Kies nu voor installeren of opstarten Ubuntu. Misschien dat je nu meer informatie krijgt over waarom je pc vastloopt.

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/18, 14:52:18 »
hmm zal ff proberen...

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/18, 15:19:58 »
tommie74 heb het geprfobeerd maar nog steeds zwart scherem !!!

:(

Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/18, 16:00:38 »
heb je ook "noapic acpi=off" geprobeerd (op dezelfde wijze invoeren als dat geen splash verhaal van hierboven)?

Sahin

  • Gast
Weet geen raad meer !!!!!!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/18, 16:05:42 »
hmm nee dat nog niet ben nog op werk en ben bijna klaar probeer vanavond thuis wel verder laat wel weten hiero

Thx

Sahin