Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dock en Ubuntu Studio  (gelezen 3245 keer)

DaveJr

  • Gast
Dock en Ubuntu Studio
« Gepost op: 2007/09/02, 19:28:59 »
Hallo Iedereen! Ik ben bezig met het installeren van een Dock, en Ubuntu studio, maar ik heb een paar problemen..

Ik wil graag deze dock downloaden..

http://code.google.com/p/avant-window-navigator/

Om het even makkelijk te maken, dit is de download site.
http://code.google.com/p/avant-window-navigator/downloads/list

Maar de bovenste 3 kan ik niet downloaden want dat zijn geen files voor ubuntu. Dan kan ik de onderste 2 doen maar die zijn veeel ouder. Ik weet niet of dat goed is. En dan.. Dat zijn files die ingepakt zijn. En ik heb al op google rondgezocht. Maar ik weet niet precies wat ik met die bestanden moet doen om dat dock werkend te krijgen.
Weet iemand anders dit wel

En punt 2 was. Ik wil ook Ubuntu Studio erop hebben. Maar ik weet wel hoe ik die moet downloaden, dat doe ik vanaf deze site
http://ubuntustudio.org/downloads
En dan doe ik de onderste, de torrent, ik weet niet of dit de goeie is maar dan download hij de torrent met 210 kb/s maar als ik de torrent dan open dan gaat hij met bittorrent verder het hele bestand downloaden. Maar dan gaat met met 0,5 kb/s of 1 kb/s. KAn ik hier wat aan doen of niet?

Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/02, 19:33:50 »
Citaat van: DaveJr
En dan doe ik de onderste, de torrent, ik weet niet of dit de goeie is maar dan download hij de torrent met 210 kb/s maar als ik de torrent dan open dan gaat hij met bittorrent verder het hele bestand downloaden. Maar dan gaat met met 0,5 kb/s of 1 kb/s. KAn ik hier wat aan doen of niet?
Die .torrent is maar een klein bestandje dat informatie bevat. Het echte downloaden begint inderdaad pas als je dat bestandje opent met een client zoals bittorent. Afhankelijk van het aantal seeders (uploaders) kan dit inderdaad wat traag gaan, maar je wacht best even, dus het programma op laten staan. Je zit namelijk niet meteen op kruissnelheid :)

En over AWN, ik weet dat er een repository van is. Zodat je hem gemakkelijk kan installeren, maar ik heb het zelf niet.

Offline siegi

  • Lid
Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/02, 19:41:32 »
deb http://download.tuxfamily.org/3v1deb feisty eyecandyDit is er een repo voor.  Als je deze toevoegt kan je gewoon via synaptic awn installeren.

DaveJr

  • Gast
Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/02, 21:42:04 »
@blackdrive , weet je zeker dat er gewoon iets niet klopt of zoiets? Want hij is nu 40 min bezig en hij heeft net 3 mb. Normaal download hij met over de 200 kb/s. Ik snap er echt niks meer van

Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/02, 21:59:51 »
Probeer eens die tip van siegi uit. Dat lijkt me inderdaad wel makkelijker.

Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/02, 22:05:25 »
Citaat van: vlerknozem
Probeer eens die tip van siegi uit. Dat lijkt me inderdaad wel makkelijker.
Maar dan moet hij toch eerst Ubuntu (Studio in dit geval) hebben....

Als de torrent traag is, kan het ook zijn dat bepaalde poorten moeten openstaan.
Anders installeer je gewoon Ubuntu en de Ubuntu Studio repositories, zoals hier staat dus:
http://ubuntustudio.org/downloads

Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/02, 22:38:24 »
... plus dat de downloadsnelheid toch ook wel iets te maken heeft met de uploadsnelheid van de seeders.....

Offline charclo

  • Lid
Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/02, 23:44:38 »
edit
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

DaveJr

  • Gast
Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/04, 08:47:24 »
Okay jongens, ! Idd compiz fusion werkt alleen ubuntu studio nog niet, dat komt omdat ik nu een.iso bestand heb, maar dit kan je toch ook gewoon mounten met zo'n programma als virtual daemon (maar dat is helaas voor windows) Is er een soort alternatief voor ubuntu? Ik heb nu acetonelISO2 maar dat is meer voor kubuntu volgensmij. Weet iemand een makkelijk programma'tje wat hiervoor op ubuntu werkt? Of is het gewoon het beste als je het brand op een cd'tje?

Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/04, 09:01:58 »
Wat?
Dus je draait al Ubuntu? :D
Dan moet je helemaal geen iso downloaden doe gewoon dit voor de Ubuntu Studio repositories:
Citaat
From a terminal run these 2 commands:
sudo su -c 'echo deb http://archive.ubuntustudio.org/ubuntustudio feisty main >> /etc/apt/sources.list'
wget -q http://archive.ubuntustudio.org/ubuntustudio.gpg -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update

Packages in our repo:

    * ardour - Digital audio workstation (graphical gtk2 interface) (This is Ardour 2)
    * ardour-i686 - Digital audio workstation (graphical gtk2 interface) [i686] (This is Ardour 2)
    * ubuntustudio-desktop - Makes up our base desktop install.
    * ubuntustudio-audio - Ubuntu Studio audio package
    * ubuntustudio-audio-plugins - Ubuntu Studio audio plugins package
    * ubuntustudio-graphics - Ubuntu Studio graphics package
    * ubuntustudio-video - Ubuntu Studio video package
    * ubuntustudio-artwork - UbuntuStudio themes and artwork
    * ubuntustudio-gdm-theme - Ubuntu Studio GDM theme
    * ubuntustudio-icon-theme - UbuntuStudio Icon theme
    * ubuntustudio-look - Ubuntustudio look (metapackage)
    * ubuntustudio-session-splashes - Ubuntu Studio Session splashes
    * ubuntustudio-sounds - Ubuntu Studio's GNOME audio theme
    * ubuntustudio-screensaver - Ubuntu Studio's floating logo screensaver
    * ubuntustudio-theme - Ubuntu Studio look - GTK and Metacity theme
    * ubuntustudio-wallpapers - Ubuntu Studio - Wallpapers
    * usplash-theme-ubuntustudio - Usplash theme for Ubuntustudio
    * wired - Audio creation free software for Linux
en dan installeren met
sudo apt-get install ubuntustudio-audio ubuntustudio-audio-plugins ubuntustudio-desktop ubuntustudio-graphics ubuntustudio-video

artvds2708

  • Gast
Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/05, 14:00:26 »
@charclo
Ik heb geprobeerd het te installeren via jouw blog.
Maar liep tegen een probleempje aan.

Dit krijg ik op het laatst te zien :
checking for python script directory… ${prefix}/lib/python2.5/site-packages
checking for python extension module directory… ${exec_prefix}/lib/python2.5/site-packages
checking for headers required to compile python extensions… not found
configure: error: could not find Python headers
artvds2708@artvds2708:~/avant-window-navigator$ make
make: *** Geen doelen opgegeven en geen makefile gevonden. Gestopt.
artvds2708@artvds2708:~/avant-window-navigator$ sudo make install

Wat nu te doen ??

artvds2708

  • Gast
Dock en Ubuntu Studio
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/05, 14:59:03 »
Het is opgelost !
Zie topic : avant-window-navigator