Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10  (gelezen 2923 keer)

Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Gepost op: 2011/03/20, 14:34:56 »
http://www.askvg.com/hidden-secret-dialog-box-found-in-ie9-to-upgrade-to-ie10/

If you want to check it yourself, do as following:

1. Launch Resource Hacker and open "%windir%\System32\en-US\ieframe.dll.mui" file.

NOTE: Here %windir% means "Windows" directory. To know more about it, visit this link. Also if you are using any other language version of Windows, replace en-US with your language code.

2. Go to Dialog -> 54528 and you'll see the above mentioned dialog box.

Wow, die Microsoft toch :rolleyes:

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/21, 10:52:39 »
Denk dat je dit beter op een windows forum kunt plaatsen ?

Hier is het vrij nutteloos, aangezien we geen IE in Ubuntu hebben.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/21, 11:15:26 »
Ik zit niet op een Windows-forum, maar waarom mag ik dat niet hier zetten? Is wel een leuk trucje toch? Er zijn genoeg mensen die hier nog Windows gebruiken hoor ;)

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/21, 11:35:44 »
Dit is een dialoog uit de toekomst.
Het komt van aanstaande dinsdag.
Het verspreidt IE10 van Microsoft.

Gebaseerd op Kabouter Wesley.

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/21, 12:17:07 »
Ik snap de fuzz niet helemaal. Is toch vrij logisch dat dat Dialoog boxje al in de code zit.
Als IE10 dan komt kan hij het weergeven.

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/21, 14:19:51 »
ik ben het met Sander M eens, ik heb in programma's die ik maak toch ook al een update dialoogje voor de volgende versie, hoe moet ik anders die update geven?
zelf laten downloaden dan dus? lijkt mij juist heel normaal om dat er in te zetten, en als je naar IE5 kijkt heeft die al een dialoogje voor IE6, IE6 voor IE7 enz. enz.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/21, 17:10:55 »
Maar, citaat uit het artikel:
"It means Microsoft has already started working on IE10 and that's why they have put this dialog box resource in IE9 which will be shown once IE10 is released."

Dat is wel zo. Dat zou dan eindelijk eens snel zijn van MS.

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/21, 20:28:27 »
Je klinkt echt verrast dat er een IE10 aan komt.
Richard legt het perfect uit. Dit doen ze ook in linux, dus nogmaals ik snap de fuzz niet. Een programmeur, of bedrijf raar aankijken omdat ze vooruit denken.

Ik gaf het programma dat ik voor mijn werkgever maakte ook versie 1.0 omdat het de eerste was die echt af was. Met de mogelijkheid met een kleine update te komen: v1.2 of iets helemaal nieuws: v2.0

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/21, 20:31:21 »
Doen ze ook in Linux? Waar in Firefox of welke andere Linux-browser zit dan een verborgen dialoogvenster? :o

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/21, 20:38:10 »
Het hoeft toch niet per se een verborgen dialoogvenster te zijn?

Ik snap de ophef niet echt... het is toch logisch dat je als softwareboer alvast vooruitdenkt naar toekomstige updates?
Dus bouwen ze in dit geval alvast een dialoogvenstertje in om te upgraden naar een nieuwe versie. En omdat die nieuwe versie nog niet klaar is, blijft dat venstertje voorlopig verborgen...

In Ubuntu zit toch ook een functie om naar de nieuwe versie te gaan? Tik maar eens update-manager -d in als je 10.10 gebruikt. En zie daar: een "verborgen" manier om te upgraden naar de testversie van 11.04 ;)
(Voor de nieuwsgierigen: pas op, want 11.04 is nu nog een instabiele testversie)

Re: Verborgen dialoogvenster in IE9 om te upgraden naar IE10
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/21, 21:24:48 »
Doen ze ook in Linux? Waar in Firefox of welke andere Linux-browser zit dan een verborgen dialoogvenster? :o
niemand zij expliet browser, en ubuntu heeft het dus zelf ook, zoals johan van dijk al zij, het dialoogje voor de upgrade naar 11.04 is er al, maar word nu gewoon ook gebruikt voor pre-release upgrades (enkel voor testen dus).


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!