Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu: systeemprogrammaprobleem  (gelezen 887 keer)

Lubuntu: systeemprogrammaprobleem
« Gepost op: 2012/05/14, 22:23:23 »
Hallo,
Ik heb onlangs Lubuntu geïnstalleerd op mijn laptop, en dat werkt tot nu toe perfect. Het enige probleem(pje) is dat ik regelmatig een melding krijg dat er een "systeemprogrammaprobleem" is. Ik kan deze melding annuleren, wegkruisen of rapporteren.
Ik kies steeds voor wegkruisen en ik merk tot nu toe ook niets aan de werking van het systeem dat er wat fout is, echter, ik ben wel benieuwd of anderen ook zo'n melding krijgen en zo ja, wat doe je eraan?

Groet
Mathijs

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lubuntu: systeemprogrammaprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/14, 23:05:16 »
Om welk systeemprogramma gaat het dan, en wat gaat er precies mis? Als je op rapporteren klikt, dan krijg je meer bijzonderheden te zien.

Re: Lubuntu: systeemprogrammaprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/14, 23:11:45 »
Heb je Lubuntu soms rond de bèta geïnstalleerd? Want ik had dit op Ubuntu ook en sinds ik gisteren mijn laptop van een schone installatie heb voorzien van de final is het probleem weg (nu mijn desktop nog). Dus indien ja, probeer dan eens een schone installatie zodat alles terug schoon is en elkaar niet meer bijt waardoor je dit soort meldingen krijgt. Indien nee, dan Pjotrs antwoord volgen, de output hier plakken en dan kijken wij met je mee :)

Re: Lubuntu: systeemprogrammaprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/15, 22:59:19 »
Nee, ik heb Lubuntu schoon op mijn laptop geplaatst, ik krijg alleen die foutmeldingen niet gekopieerd hier in dit forum. Ik heb geprobeerd een bijlage bij te voegen, namelijk een schermafdruk, maar dan verzendt het systeem mijn reactie niet. En die foutmeldingen zijn complete rapportages, dus overschrijven trekt me ook niet zo aan.....

Offline Tom

  • Lid
Re: Lubuntu: systeemprogrammaprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/15, 23:09:38 »
complete rapportages < Met de muis erop gaan staan rechtsklik alles selecteren - rechtsklik kopiëren - naar het Forum gaan - rechtsklik en plakken.
Als de mensen hier niet weten wat voor een systeem probleem kunnen ze niks zeggen of helpen. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline sjarel

  • Lid
Re: Lubuntu: systeemprogrammaprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/15, 23:30:34 »
Zie even of Firefox ingesteld is als standaard webbrowser.Na 1 week apport 's heb ik Chrome veranderd naar Firefox.
Xubuntu 12.04 Lts