Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: duel boot  (gelezen 847 keer)

berre

  • Gast
duel boot
« Gepost op: 2009/07/11, 12:37:04 »
hallo,

ik ben van plan om een duelboot op m'n laptop te zetten vista/ubuntu9.04 . eerst en vooral zou ik daarbij willen vermelden dat bij de installatie van vista, deze mijn HD van 120GB automatisch heeft opgesplitst in twee partities van 55GB (10GB is precies daarnij ergens verloren gegaan..). nu als ik bij de installatie van ubuntu kom aan het deel waarbij ik zelf wil beslissen waar ik mijn ubuntu wil opzetten (dus niet kiezen voor installatie op gehele HD maar partities specificiëren) weet ik niet goed meer wat ik moet doen. ik had eigenlijk graag een verdeling 80GB vista en 40GB ubuntu (die 10 verloren gegane GB dan erbij gerekend) gehad. is het op de één of andere manier nog mogelijk dit te doen? als het aan mij ligt wil ik er best mijn vista ook opnieuw helemaal voor installeren, dat moest er toch nog eens van komen. maar ik kan me nog herinneren van mijn vista installatie dat ik precies nergens zélf mijn partities kon instellen, dat werd gewoon automatisch gedaan voor mij.

alle hulp is welkom!

mvg, berre

Re: duel boot
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/11, 12:43:16 »
U moet dan ubuntu naast windows installeren selecteren.
Dan kunt u met een schuivend balkje bepalen hoe veel geheugen Ubuntu/Vista krijgt. (in 9.04 iig)
Daarna zou het automatisch moeten gaan. (Heb ubuntu 2/3 dagen geleden erop gezet)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: duel boot
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/11, 12:57:19 »
Kijk hier eens voor een uitgebreide installatiehandleiding:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: duel boot
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/11, 13:15:31 »
Tip: de installatie met de Alternate CD is duidelijker en makkelijker (mijn mening .....)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

berre

  • Gast
Re: duel boot
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/11, 14:09:28 »
Kijk hier eens voor een uitgebreide installatiehandleiding:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren
probleem is van de baan  :)

dank vuur jullie hulp!