Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google in het Pentagon  (gelezen 969 keer)

Offline vilamar

  • Lid
Google in het Pentagon
« Gepost op: 2016/03/04, 21:11:54 »
Graag gebruik ik de diensten van Google, en dat ze het commercieel spelen vind ik niet direct zo'n probleem. Maar dit kleine artikel doet een mens toch twijfelen. Misschien wordt het stilaan tijd voor een alternatief...
Ubuntu zal waarschijnlijk ook hier en daar wel gebruikt worden bij Defensie, maar dan hopelijk als neutrale speler!

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2016/03/03/ceo-google-eric-schmidt-wordt-hoofdadviseur-pentagon

DarkEra

  • Gast
Re: Google in het Pentagon
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/04, 21:23:05 »
« Laatst bewerkt op: 2016/03/04, 21:35:09 door Maik »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Google in het Pentagon
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/04, 22:28:14 »
Natuurlijk gaan die soldaatjes naar W10. Dat is toch logisch? Snap dat dan.

Maar het Witte Huis niet. Die gaan Linux gebruiken! Bloedlink om in zee te gaan met zo'n man, maar ik mag die Obama ergens wel.

En  hier is een prachtige opsomming wie of wat er allemaal iets doet met Linux, in de ruimte, je auto, je koelkast, een enorm atoom kanon en nog veel meeeheeer! Allemaal engelstalig, sorry!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Google in het Pentagon
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/04, 22:51:16 »
Hallo, wat onzuivere journalistiek wat mij betreft. De auteur van het artikel in dewereldmorgen.be geeft onderaan het verhaal een link naar de bron. Die bron heeft echter slechts betrekking op de eerste twee alinea's van dat verhaal ("Schmidt gaat een commissie voor het Pentagon leiden") en niets met de rest van het verhaal, vooral over ene Julian Assange, een gesprek (met Schmidt) en een boek.

Uit dit artikel kan ik niet afleiden dat ik Google opeens links zou moeten laten liggen of dat er iets gevaarlijks aan de hand zou zijn of dat mijn privacy geschaad gaat worden. (Met de evidente toevoeging dat privacy op internet domweg niet bestaat).

Voor wie de naam Eric Schmidt niets zegt, hij werkte eerder bij Palo Alto (waar de grafische interface is uitgevonden), later bij Sun Microsystems waar hij de taal Java maakte, daarna was hij baas van netwerksoftwareleverancier Novell, daarna CEO van Google, zat naast Steve Jobs en Al Gore in de board van Apple en is nu chef van Alphabet, de nieuwe moederorganisatie van Google. Niets minder dan een mega-IT-kanon dus, geen wonder dat het Pentagon die man om advies vraagt.

DarkEra

  • Gast
Re: Google in het Pentagon
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/04, 23:04:01 »
Natuurlijk gaan die soldaatjes naar W10. Dat is toch logisch? Snap dat dan.

Als je het tegen mij had.... Voor mij was dat al lang duidelijk dus veel hoef ik er niet aan te snappen. Ben oud en wijs genoeg om zoiets door te hebben.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Google in het Pentagon
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/04, 23:15:05 »
Hallo, wat onzuivere journalistiek wat mij betreft.

Onzuivere politiek??

Nou ja, wie ben ik? Ik zie hier zelf een prachtig kristalhelder stukje promotie in van een wat meer dan normaal gebruikt software produkt. Het Pentagon en dan dat enorme aantal pc's. Yeah! De propaganda films uit een nog niet zo heel ver verleden waren een stuk minder doorzichtig dan dit artikel in mijn ogen.

Toch?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Google in het Pentagon
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/04, 23:31:29 »
Ha Just, ik begrijp je niet helemaal. Het oorspronkelijke artikel had niet als boodschap dat het Pentagon nu massaal Google gaat gebruiken maar dat Schmidt leiding gaat geven aan een club die gaat onderzoeken hoe het Pentagon beter van IT-technieken gebruik zou kunnen gaan maken.

Toch?

Re: Google in het Pentagon
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/05, 00:14:08 »
De naam Eric Schmidt zegt mij wel wat.
De GUI is 'uitgevonden'  door Douglas Engelbart en in die periode zat Eric nog op de lagere school.
Xerox was de eerste die het toepaste voordat Eric daar in dienst was. Java is trouwens gemaakt door James Gosling dus ook dit is niet helemaal juist.
Eric Schmidt is voornamelijk goed geweest om op de juiste tijd op de juiste stoelen te gaan zitten (+ aandelen)  en heeft daar een godsvermogen mee verdiend.
Voor de rest loopt er nog een zaakje in verband met belasting gesjoemel in het Verenigd Koninkrijk (Google) en is hij lid van de Bilderberggroep.
Kortom ik zou niet weten hoeveel agenda's de man heeft, maar een aantal credit verdiend hij niet en zijn er een aantal zaken dubieus te noemen.
Dus of het echt een aanwinst is voor het Pentagon, ik betwijfel het...
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Google in het Pentagon
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/05, 05:28:16 »
Ha Just, ik begrijp je niet helemaal. Het oorspronkelijke artikel had niet als boodschap dat het Pentagon nu massaal Google gaat gebruiken maar dat Schmidt leiding gaat geven aan een club die gaat onderzoeken hoe het Pentagon beter van IT-technieken gebruik zou kunnen gaan maken.

Toch?

Klopt, Paul. Ik had het over het bericht van de eerste link van Maik. Die van CNN. Meneer Schmidt vind ik verder niet zo interessant.

groet,

Just

(kon niet meer de slaap vatten! Zou dat door het Pentagon komen?)
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Google in het Pentagon
« Reactie #9 Gepost op: 2016/03/05, 10:05:31 »
Met de evidente toevoeging dat privacy op internet domweg niet bestaat

Ja wat valt er nog te verliezen?  ^-^
Het is al decenia bekend dat overheden en grote internetinstanties samenwerkingsverbanden hebben. En nooit wordt er uitgelegd waarmee dan wel, dus kun je wel raden waar dat samenwerken gebeurd.

Nog gooit gehoord van PRISM zeker? En dan is er al veel langer al echelon, ver voor internet bestond.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore