Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu sync telefoon  (gelezen 859 keer)

Thom Punte

  • Gast
Ubuntu sync telefoon
« Gepost op: 2007/10/09, 14:59:39 »
Hallo,

Mijn huidige telefoon (windows model) kan niet syncen met ubuntu.

Heeft er iemand ervaring met het syncen van een gsm met ubuntu.
Ik moet er wel bij zeggen dat het me vooral om de agenda gaat die ik up to date wil houden.
Ik had begrepen dat Palm telefoontjes het kunnen maar die vind ik niet echt mooi.

gr.

Thom

StevenD

  • Gast
Ubuntu sync telefoon
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/09, 16:22:11 »
Er zijn verschillende programma's voor. Ik heb er eens mee zitten prutsen, maar het is niet echt gelukt. Maar ik heb dan ook maar een gewone gsm met agenda. Je hebt onder andere multisync (zowel multisync als multisync0.90, die laatste werkt met opensync; kijk eens op de webpagina van deze laatste of jouw gsm compatibel is...)

Lampje

  • Gast
Ubuntu sync telefoon
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/10, 21:52:58 »
Hoi, ik kom eigenlijk om zelf een vraag te stellen omdat ik ook nog maar een dag met ubuntu werk, maar las tevens deze post en daar heb ik een tip voor. Kijk eens naar eGroupWare, deze tip had ik ook gekregen en ik synchroniseer nu drie PC's (laptop, desktop, werk desktop) en mijn PDA en GSM, alles via internet (SyncML via de gratis funambol plugin) en dit werkt fantastisch. Zo goed zelfs dat ik eGroupWare op een apart servertje wilde hebben, maar windows op een P2 350MHz loopt niet zo soepel en vreet onnodig resources. Zo kwam ik terecht bij ubuntu en bevalt me al uitstekend.