Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie Lout  (gelezen 660 keer)

Offline KillerX

  • Lid
installatie Lout
« Gepost op: 2009/05/08, 16:27:52 »
Hallo,

Ik heb nu 2 dagen Linux op mijn pc staan, en ik heb geprobeert om Lout te installeren. Dat is gelukt, maar ik heb geen idee waar ik dat programma kan openen  ???

Kan iemand mij daarbij helpen?
Alvast bedankt!!

Offline track

  • Lid
Re: installatie Lout
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/08, 16:39:33 »
Hoi Maurice,

welkom op het forum !

Bij welke toepassing hoort "lout" eigenlijk ?  Want ik ben het nog nooit tegen gekomen.
Of, wat ben je van plan om ermee te doen ?

In de pakketbeschrijving lees ik alleen dat het zoiets is als "Latex", en dat is een commandolijn-iets
om een layout te beschrijven.  Vrij machtig, maar ontzettend moeilijk als je niet al sinds 1970 met unix werkt ...

In twijfel kun je dus de terminal openen en best eerst  man lout  intikken.

track
« Laatst bewerkt op: 2009/05/08, 17:14:15 door track »

Re: installatie Lout
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/08, 17:04:12 »
ik heb het even geinstalleerd, ik snap de bedoeling er niet van, maar het open gewoon met het commando

lout
in de terminal te typen. :) Dan kan je gewoon text beginnen typen in de terminal. :)

Re: installatie Lout
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/08, 19:37:12 »
Of een starter aanmaken op je werkbalk. Rechts klik op het paneel>Toevoegen aan paneel> Aangepaste toepassingsstarter>Toevoegen>Naam Lout > Opdrachtregel  lout , let op de kleine letters>Commentaar wat jij wilt>Mocht linksboven het icoon niet goed zijn, klik er op, nu kan je kiezen uit diverse iconen.>Klik op OK>Klik sluiten
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: installatie Lout
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/08, 19:59:03 »
Volgens mij is lout een programma om iets met documenten te doen. Wikipedia zegt dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Lout . het ziet er heel moeilijk uit :P lout is in eider geval geen grafisch programma, het werkt op de commandoregel.

Gefeliciteerd met het 16.000'e lidmaatschap op dit forum trouwens :D

http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/wie-wordt-het-16-000ste-lid-op-het-ubuntu-forum/msg410964/#msg410964