Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid doet het wel, maar kan niet harder of zachter.  (gelezen 1974 keer)

Dwarrel

  • Gast
Geluid doet het wel, maar kan niet harder of zachter.
« Gepost op: 2008/07/23, 12:14:05 »
Ik heb een probleem gekregen dat ik wel geluid heb maar dat ik alleen het volume kan aanpassen in applicaties zelf. Als ik nu op mijn toetsenbord het volume omhoog of omlaag doe zie ik wel dat schermpje verschijnen maar er verandert niks van de geluid sterkte. Ook als ik het schijfje in het paneel gebruik gebeurt er niks. Is hier gewoon 1 geluid kaart die van het moederbord heb ik in de bios al uitgeschakeld, daarna in terminal de CMI (weet volledige naam nu even niet) kaart default gemaakt. Ik heb ook al alle geluids opties uitgeprobeerd die ik bij system->preference->sound kon vinden, maar bij geen enkele optie daar kan ik met het toetsenbord of geluid icoontje het volume aanpassen.

Iemand hier een oplossing voor? Hoe krijg ik dat het icoontje weer samen werkt met het echte geluid dat gemaakt word?

Geluid doet het wel, maar kan niet harder of zachter.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/23, 12:27:19 »
Probeer eens van apparaat te veranderen in de geluidsmixer.

Dwarrel

  • Gast
Geluid doet het wel, maar kan niet harder of zachter.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/23, 12:45:57 »
Oh dat was ik vergeten der bij te zetten heb ook al elke keuze die ik daar had uitgeprobeerd. Geen enkele zorgde dat er iets veranderde.

Okay kleine update. Ik heb alsamixergui geinstalleerd om te kijken of de toetsen op het toetsenbord wel wat doen. Wat nu blijkt is dat het toetsenbord de schijfjes van line in verschuiven, terwel het geluid uit analog front komt.
Ik heb nu wel dat ik met het schuifje van de sound mixer in de balk het geluid harder of zachter kan zetten.
Weet iemand hoe ik er voor zorg dat de toetsen op het toetsenbord niet line in maar analog front verzet? Of hoe ik er voor zorg dat het geluid uit line in komt?

Dwarrel

  • Gast
Geluid doet het wel, maar kan niet harder of zachter.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/23, 17:54:05 »
Okay het is opgelost. Voor anderen die dit probleem ooit nog eens krijgen, je kan aanpassen wat hij als default mixer gebruikt in system->prefference->sound->default mixer tracks.

Kies daar je geluids kaart en scroll naar beneden totdat je je gewenste geluid kanaal hebt dat je met je keyboard etc wilt kunnen veranderen.