Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Skype werkt niet meer na update  (gelezen 6144 keer)

[OPGELOST] Skype werkt niet meer na update
« Gepost op: 2011/04/08, 11:24:55 »
Hoi Ubuntu'ers,

Vanmorgen, toen ik de PC aan deed en Ubuntu opstartte, kreeg ik enkele updatemeldingen via Updatebeheer. Daaronder zat ook de update naar een nieuwere versie van Skype. Ik heb de update netjes uitgevoerd, en daarna heb ik getracht Skype op te starten om te kijken of de update ook veranderingen teweeg heeft gebracht.

De enige verandering is dat ik tot gisteren Skype kon opstarten. En plots, ná deze update, ineens niet meer. Ik krijg de volgende melding:



Helaas moest ik naar mijn werk, en dus heb ik verder geen tijd gehad om te kijken hoe het probleem op te lossen. Of is er iemand die dit probleem al "getackled" heeft? En hebben überhaupt meer mensen last gehad van deze mislukte update?

Groetjes,
Marqeaux.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/08, 17:36:12 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Skype werkt niet meer na update
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/08, 13:55:15 »
Ook bij mij deze fout.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Skype werkt niet meer na update
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/08, 17:35:52 »
Zo... ik ben thuis, en ik kon er even rustig naar kijken. En ik heb de oplossing al gevonden: Bij het upgraden is de naam van het uitvoerbare bestand van Skype veranderd. In de vorige versie was dit "skype-wrapper". Bij de nieuwe versie is het gewoon "skype" geworden.

Dus het enige wat je hoeft te doen is de toepassingsregel van de Skype-icoontje in het startmenu te wijzigen. Wijzig dit van "skype-wrapper" naar "skype", en Skype start weer op zoals altijd.

Voor de minder ervaren gebruikers: Klik met je rechter muisknop op het hoofdmenu, en kies voor de optie "Menu's bewerken". Ga in de linkerkant van het menu-overzicht naar het menu "Internet", en aan de rechterkant zie je alle toepassingen staan die zich onder dat menu bevinden. Kies (uiteraard!) en klik voor "Skype" door éénmaal met de linker muisknop op het icoon te klikken. Druk vervolgens op de rechter muisknop, en kies voor de optie "eigenschappen". De starter-eigenschappen verschijnen. Bij de regel "opstartregel", wijzig de regel van "skype-wrapper" naar "skype". Sluit dit venster, en vervolgens ook het hoofdmenu-venster.

Als je nu op het icoon klikt in je menu, dan zou Skype weer moeten werken.

Om eerlijk te zijn vind ik dit wel een slordig fout. Maar ja.... opgelost!  :|
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: [OPGELOST] Skype werkt niet meer na update
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/08, 17:59:33 »
Oplossing is inderdaad simpel. Ik ging op het Skype logo staan, rechtsklik, eigenschappen aangeklikt, en "-Wrapper" verwijderd.
Hij gaat weer lekker! Thanks  8)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)