Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oude software van virtuele cd'  (gelezen 520 keer)

Offline abikila

  • Lid
Oude software van virtuele cd'
« Gepost op: 2010/05/16, 12:30:31 »
Hallo, ik ben compleet nieuw, op mijn oude computer heb ik een redelijke voorraad oude "interactieve" taalprogrammatjes die na installatie vanaf cd draaien,(insert cd2) daar had ik ISO's van gemaakt en zo kon ik lekker makkelijk grasduinen door ze op magicdisc te mounten, Is er een linuxequivalent dat ook lekker makkelijk werkt, dat je een ISO met een paar klikken mount en dat zo'n 20ste eeuws programmatje dan vanaf "cd" draait?

Re: Oude software van virtuele cd'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/16, 12:33:53 »
Vooreerst, welkom op het forum,

Misschien heb je aan het onderstaande draadje iets:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/iso-mounten/msg297086/#msg297086
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline abikila

  • Lid
Re: Oude software van virtuele cd'
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/16, 15:56:21 »
Bedankt, de eerste optie heb ik al geprobeerd, lukte nog niet erg (gmount) vraagt destinatiefolder ofzo, dus niet dat het gewoon functioneert als een discdrive K: L: etc, de tweede optie heb ik nog niet geprobeerd (moeilijk) ;) ik moet alles nog uitvinden, ik ga echter nog even door voordat ik w****ws op mijn computer ga zetten, want het is huist dit geworstel waar een mens handig van wordt, morgen verder.

Offline abikila

  • Lid
Re: Oude software van virtuele cd'
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/19, 15:49:46 »
Bedankt, het is opgelost, ik moest nog even een drive toevoegen aan wine, dit is dan dezelfde alsde destination folder bij gmount, ik voel me nu een hele wizkid ;)