Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu geüpgrade naar 14.04  (gelezen 487 keer)

xubuntu geüpgrade naar 14.04
« Gepost op: 2014/05/04, 16:54:29 »
Hallo, ik weet dat een nieuwe installatie altijd beter is dan een upgrade uit te voeren via de upgrade knop. Maar ik vond dat niet persé nodig, omdat het een oude laptop is waar alleen wordt gesurft op het internet en dus amper extra software installeer. Sowieso lijkt mij dat ik daar niet te snel in de problemen mee terecht komt, maar toch kwam ik 1 probleem tegen jammer genoeg, namelijk het opstarten gaat trager. Het gaat niet heel traag, maar het start wel opmerkelijk trager op dan 12.04. Ik denk dat het aan de hoeveelheid fonts ligt. Ik probeerde de fonts map te verwijderen, maar dan kreeg ik de melding dat ik daar geen machtiging voor heb terwijl het gewoon de enige administratie account is. Dus nu vroeg ik me af wat voor regel ik moet doen om toch die fonts map eraf te krijgen.

Alvast bedankt!

Offline IHC1000

  • Lid
Re: xubuntu geüpgrade naar 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/04, 19:09:15 »
Het lijkt op opwaardeer leed.
Er zal wel wat meer aan de hand zijn.
Adviseer een schone installatie, staat goed omschreven in "computertip".

Maar goed gksudo thunar dan opent de verkenner in root modus en kun je alles verwijderen.


Succes!

Offline jan11000

  • Lid
Re: xubuntu geüpgrade naar 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/04, 20:33:35 »
Verwijderen alleen door software centrum of synaptic, want je vraagt om problemen.
En wat wilde je precies doen, en omdat je het over admin account hebt, denk ik dat je nog niet weet hoe xubuntu werkt.
Xubuntu heeft geen admin, bestaat niet.
Denk dat je teveel nog aan windows ligt te denken.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 20:35:25 door jan11000 »

Re: xubuntu geüpgrade naar 14.04
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/04, 21:06:05 »
Je kunt beter niet de lettertype-map verwijderen want dan verwijder je ook lettertypen die het systeem nodig heeft om tekst op je systeem te tonen. Je kunt dan beter, zoals Jan al aangeeft, via het Softwarecentrum of Synaptic overbodige lettertypen verwijderen.