Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Schermbeveiliger afbeeldingenmap van map wijzigen?  (gelezen 1282 keer)

Is de schermbeveiliger Afbeeldingenmap aan te passen naar een andere map? Ik zou hem graag uit een andere map zijn afbeeldingen laten halen. In de Afbeeldingenmap staan alleen maar plaatjes en mijn foto's staan in de map Foto's en die laat ik liever over het scherm zwerven.

Groetjes
Kees
« Laatst bewerkt op: 2009/06/18, 16:41:42 door Kees Verhagen »
Groetjes
Kees

Offline hadez

  • Lid
Schermbeveiliger afbeeldingenmap van map wijzigen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/02, 13:19:49 »
Ik heb ff voor je gezocht.

Voorzover ik heb kunnen uitvinden, moet je het volgende doen. Het kan helaas niet grafisch, dus dan moeten we de terminal er even bijpakken:

$ cd /usr/share/applications/screensavers
$ sudo gedit personal-slideshow.desktop
een venster opent zich nu na het ingeven van het wachtwoord. Zoek in dat venster onderin naar de lijn
Exec=slideshow --location=PicturesPas de "location=" aan naar de map waar je je afbeeldingen hebt staan.
Denk eraan dat deze map "begint" in /home/gebruikersnaam/ dus de map waar je je afbeeldingen hebt staan, moet daar ook staan.

IK denk niet dat elke gebruiker apart dit kan instellen, want je stelt het nu system-wide in, want je moet sudo gebruiken.

succes!

Edit: OHJA! even de bron toegevoegd, misschien wel handig om even door te lezen, maar ik heb de stappen voor Feisty hier neergezet. Heb je een andere versie? Laat dan maar ff weten...

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-screensaver/+bug/47604

Schermbeveiliger afbeeldingenmap van map wijzigen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/02, 16:56:50 »
Citaat van: hadez
Zoek in dat venster onderin naar de lijn
Exec=slideshow --location=PicturesPas de "location=" aan naar de map waar je je afbeeldingen hebt staan.
In Ubuntu 8.04 Beta staat deze regel er niet meer helemaal in, het gedeelte
--location=Picturesstaat er dus niet meer maar je kan het wel weer toevoegen met bijvoorbeeld: Exec=slideshow --location=/home/gebruikersnaam/Foto/Bij mij is dat gelukt, bedankt voor je hulp!


Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Schermbeveiliger afbeeldingenmap van map wijzigen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/02, 17:25:09 »
even voortbordurend op dit topic:

als ik fotoś vanuit een gedeelde map wil laten zien, dus laden vanaf een andere pc op het netwerk die wel genoeg hd ruimte heeft kan dit ook?

Schermbeveiliger afbeeldingenmap van map wijzigen?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/02, 23:53:57 »
Citaat van: sjonn
even voortbordurend op dit topic:

als ik fotoś vanuit een gedeelde map wil laten zien, dus laden vanaf een andere pc op het netwerk die wel genoeg hd ruimte heeft kan dit ook?
sjonn, ik heb dit even geprobeerd met een wallpapermap op een ntfs-partitie ten behoeve van de windows-xp schermbeveiliging: gewoon een symlink daarnaar in je home-map zetten en voilá !



Deze link verwijst dan naar '/media/NieuwVolume/Backup/Backup-F/Mijn documenten/Mijn afbeeldingen/1280x960'
De regel in personal-slideshow.desktop wordt dan: "Exec=slideshow --location=1280x960"

M.v.g., Nico. :)
Linux Mint 19.3 Mate