Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kennis doorgeven en ubuntu behouden  (gelezen 5605 keer)

Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/07, 17:21:11 »
@Wanda: Ik bedoel dat zowel femke als ik er niet opstaan. Almere is memberloos volgens die kaarten. Dat klopt dus niet, want sowieso ik sta erop en ik meen me te herinneren femke ook.

@hajour: We kunnen best eens afspreken en kijken wat er te doen valt bij de lokale overheden. Als je lokaal zover krijgt, gaat landelijk ook wel mee. Of nja, die kans is dan wel groot.

Offline hajour

  • Lid
Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/07, 17:22:54 »
vistaus

ik woon in ureterp klein dorp vlakbij drachten (friesland ) :)

Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/07, 17:24:02 »
Ow, das niet eens zover voor mij :) Nu, dan kunnen we best eens kijken wat er te doen valt.

Offline hajour

  • Lid
Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/07, 17:30:52 »
geweldig.
ik heb al toestemming van de vrijwilligers centrale die heel veel samenwerkt met de gemeentes .
om een oproep daar te gaan plaatsten
wel moet ik nog gaan regelen met gemeente voor een vrijwilligers verzekering .
die is verplicht met dingen als dit.
ik wil na de uds met ren 4 gaan praten ook nog.
ik heb al een persoonlijk gesprek gehad met de directeur van ren 4 vanwege persoonlijk vlak.
(1 van me dochters)
maar die kent mij iedergeval wel van gezicht.
wat het dan makkelijker maakt om 1 en ander voor elkaar te krijgen.
mijn idee is namelijk dat ren 4 en wsw gaan helpen met begeleiding indien nodig voor gehandicapten.

Offline hajour

  • Lid
Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/07, 17:31:44 »
met wsw en gemeentehuis heb ik al contact gehad.
en zij vinden het een heel goed idee.

Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/07, 19:37:04 »
Zeer goed initiatief, ik hoop dat je wat scholen *Buntu kan laten draaien, dat zou erg mooi zijn  :) Ik kan jammergenoeg niet heel veel doen voor Ubuntu (NL) of (SE) ik beschik niet over programmeertalen, en heb ook geen zin om het te leren  :| . Minder mensen actief op het forum kan ook een voordeel hebben bijvoorbeeld dat minder mensen problemen hebben, als ik Ubuntu probleemloos had kunnen installeren en gebruiken was ik ook niet op dit forum gekomen.  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/08, 12:02:51 »
Ben net eigenlijk klaar bij een (grote) scholengemeenschap om daar een (ubuntu) cloud te installeren .. Werkt als een zonnetje moet ik zeggen ;)

Maar goed, dat de actieve leden die mee helpen, in de fout opsporing (bugs), vertalen, of noem maar een zijweg op .. Dat vindt ik niet zo raar :)

Krijg de indruk, dat de 'gemeenschap' meer is vervallen in het in leven houden van allerlei forums waar vragen beantwoord worden, dan dat men feitelijk zelf eens opzoek gaat naar een oplossing (op zich geen ramp, maar het is meer regel dan uitzondering geworden). En als ik dan vervolgens bekijk hoe ondoorzichtig b.v. Ubuntu-NL tegenwoordig is, dan mag je mijn spreekwoordelijke portie aan fikie geven ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: kennis doorgeven en ubuntu behouden
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/08, 13:32:52 »
actief in de zin van bugs oplossen.
nieuwe software maken.
en zorgen voor nieuwe leden .
lijkt me duidelijk dat ik daar toch echt wel mee bezig ben.
staat in het topic.
daarbij zie ik niet veel nederlanders in de ontwikkeling.
terwijl er echt wel zat mensen in nederland zijn met ontiegelijk veel kennis .
en wat betrefd tijd.
al zou alleen maar de helft van de nederlandse leden 10 minuutjes besteden .
ongeveer 8000 * 10 minuutjes maakt vele uren bij elkaar. :)

Nee, die rekensom gaat niet op. je moet de weg weten binnen Ubuntu, dat is in je eentje/individueel een vrij moeilijk pad. Het is ook raar omdat individueel uit te zoeken, zonder begeleiding, terwijl er zoveel ervaring en know how is. (Zie het mwanzo project)
Om alles te doorgronden: waar zit wat, ben je een tijd verder. Wanneer je eenmaal de weg weet binnen de infrastructuur van ubuntu gaat
je rekensom enigszins op inderdaad.

Je ideeen zijn geweldig en inspirerend.