Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Server + B-Box + Apple  (gelezen 615 keer)

Offline Bates

  • Lid
Ubuntu Server + B-Box + Apple
« Gepost op: 2011/09/01, 20:13:34 »
Hallo iedereen,

verontschuldig me aub indien dit reeds aan bod kwam. Ik ben een absolute leek wat servers betreft en vooral ook wat linux betreft. Ik werk reeds 6 jaar uitsluitend met Macs en voordien enkel windows.

M'n ouders hebben een nieuwe iMac gekocht en dus is de P4 Pc niet meer in gebruik. Ik wil deze pc graag nieuw leven inblazen, maar dan als server. Ik was oorspronkelijk om zoek naar een mac mini om snow leopard server te gebruiken maar toeval is nu dat ik dus deze pc heb. Nou heb ik thuis een b-box wireless router die beneden bij de tv staat en ook moet blijven. Dit toestel functioneert namelijk zowel voor digitale tv als draadloos internet. Alle macs zijn aangesloten over wifi en de tv via fysieke kabels. Nu wil ik dus graag op de boven verdieping een server plaatsen, maar ik heb me laten wijs maken dat het geen goed idee is om deze te gebruiken met wifi. Beter zou zijn een LAN verbinding direct naar de b-box. Klopt dit?

Nog even vertellen dat de pc geen HDD meer heeft en ik dus eventueel ubuntu server wil gaan gebruiken via een permanent aangesloten usb externe HDD. Is dit wel een goed idee?


Graag jullie mening. Hartelijk dank

Bates