Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KernelCheck  (gelezen 799 keer)

KernelCheck
« Gepost op: 2009/09/10, 17:35:47 »
Ik heb het programma kernelcheck geinstalleerd op mijn pc,
Nu was ik benieuwd of er mensen zijn die er al ervaring mee hebben.Ik vind het er goed en duidelijk uitzien en de installatie van de nieuwe kernel ziet er ook makkelijk uit.
Dus als er mensen zijn die wat weten zet het hier neer zodat we allemaal kunnen genieten van kernelcheck. XD XD
Dreamstudio 11.10

Offline track

  • Lid
Re: KernelCheck
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/10, 18:34:35 »
Huh ??
Ben je van plan om zelf kernels te compileren ??   
Dat is echt niets om van te genieten, hoor !

Citaat van: About KernelCheck
KernelCheck is a graphical user interface program designed to make the kernel-compiling process as easy as the click of a button. ...
Dat laat zelfs ik liever over aan de mensen van de distributies ...

track

Re: KernelCheck
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/12, 08:11:20 »
toch maar zelf ff geprobeerd,resultaat leek goed en ik weet ook wat er fout ging.Hij vroeg om de grafische driver te verwijderen en maakte er zelf iets bij.Reboot en dus geen grafische schil meer,voor de rest werkte alles nog in de terminal mode.Heb alles weer opnieuw geinstalleerd en we kijken gewoon weer verder hoe of wat.Alleen ff uitpluizen hoe het zit met de grafische driver.U hoort nog van me hoe dit afloopt. XD XD XD
Dreamstudio 11.10

Offline Tom

  • Lid
Re: KernelCheck
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/12, 10:07:25 »
Vind dat toch gevaarlijke progjes en zeker niet aan te bevelen. :rolleyes:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline woteb

  • Lid
Re: KernelCheck
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/12, 10:27:48 »
Een eigen kernel compileren kan behoorlijke snelheidswinst opleveren. Op het Debianforum zien je dan dergelijke geluiden regelmatig verschijnen. Als je -weet- wat je doet is het zeker de moeite waard. Heb je de kennis niet in huis (of durf je het niet aan) dan zeker niet doen.

Je kunt natuurlijk altijd met Virtualbox een testmachine aanmaken en het daar uitproberen. Dan kan er eigenlijk niets fout gaan.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)