Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?  (gelezen 2537 keer)

Offline kristof70

  • Lid
(OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Gepost op: 2011/04/28, 12:44:10 »
Ik wacht vol ongeduld tot de download van 11.04 vrijgegeven wordt.
www.ubuntu.com ??  ja toch?  
Daar staat:  28 april...  volgens mijn kalender zijn we vandaag 28 april...
 :| :| :| :| :|
En net vandaag had ik nu veel vrije tijd voor een nieuwe installatie...


Kijk ik naar de verkeerde website? (ubuntu.com) ?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/28, 13:11:34 door kristof70 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/28, 12:48:35 »
http://releases.ubuntu.com/natty/ Hij is er. ^-^
Veel plezier ik blijf bij de LTS Lucid. 8)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/28, 12:50:17 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/28, 12:56:06 »
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/het-grrrrrote-is-ie-er-al-topic!/

Ten tweede:

Het duurt even een tijdje voordat alle versies, dus ook kubuntu xubuntu mythbuntu en ubuntustudio zijn geupload, zou gauw dat allemaal gebeurt is wordt de Ubuntu site en van de andere aangepast mét officieele download link.

Offline kristof70

  • Lid
Re: Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/28, 13:11:07 »
Yup... HIJ IS ER    :D :D :D

http://releases.ubuntu.com/natty/      hier kan je hem downloaden, sommige links worden verbroken via de website ubuntu.com

En nu maar installeren en testen zo meteen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen

Offline kristof70

  • Lid
Re: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/28, 16:52:53 »
11.04 staat geïnstalleerd op mijn pc, volledige verse installatie en dus 10.10 verwijderd.

Mijn ervaringen :

- Emesene 2.0 werkt niet goed, is niet instelbaar in nederlands en vertoont vele fouten in weergave.
  ( dan maar een .deb bestand gezocht op internet van de versie 1.6.1, deze werkt naar behoren en is in het nederlands )
- Wine versie 1.2, ik koos nadien via synaptic voor versie 1.3.
- Probleem met Excel 2007 onder wine. De nieuwe grafische omgeving van Ubuntu zorgde ervoor dat de start van het excelprogramma    niet lukte. Bij eerste keer start van Excel wordt via een wizardvenstertje gevraagd om je gegevens in te vullen (initialen ed.). Dit   wizardvenstertje stond helaas 'achter' een open excelblad, en het excelblad stond bevroren. Ik geraakte dus niet in dat wizardvenstertje en zo geraakte excel niet opgestart. Dit loste ik op met in het aanmeldscherm te kiezen voor 'klassieke weeergave', zo herstartte ik met gnome. Ook daar hetzelfde probleem. Toen ik 'Word' opstartte kreeg ik het wizardvenstertje wel te zien, netjes mijn initialen ingevuld en hup die Word was ok. Bij nieuwe poging met Excel lukte het deze keer ook. (dit omdat ik waarschijnlijk de initialen in het wizardvenstertje onder 'Word' reeds had ingevuld.)
- Het is even wennen met de nieuwe werkbalk in de linkerzijde, maar zoals hierboven beschreven kan je nog steeds de klassieke omgeving gebruiken, in te stellen in 'aanmeldscherm'.
-  Ik heb de indruk dat het softwarecentrum iets trager werkt, soms lijkt hij wel 'bevroren' te staan.
-  Geminimaliseerde pagina's komen nu links in de taakbalk links  te staan, is even wennen dat !

Voor de rest lijkt het anders goed mee te vallen, al denk ik dat de gnome2 iets vlotter is dan de nieuwe grafische omgeving.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/28, 16:54:51 door kristof70 »

Offline kristof70

  • Lid
Re: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/28, 22:46:01 »
Ik ben maar afgestapt van die Unity.
Bij het aanmeldscherm kan je alsnog kiezen voor Ubuntu (met Unity) of Ubuntu klassiek (zonder Unity)

Ik ondervond teveel problemen met het minimaliseren van vensters. Bv bij  LibreOffice Writer kon ik mijn venster niet naar de taakbalk brengen, de afsluitknop-verkleinknop venster-taakbalk knop kwam gewoonweg niet in beeld.
Ook snelkoppelingen naar het bureaublad brengen enzo gaat niet goed.

Dus voor de mensen die Unity niet goed vinden, ga naar de optie 'aanmeldscherm' en vink daar aan dat je met de klassieke ubuntu wil opstarten.


Offline JvH

  • Lid
Re: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/29, 08:44:01 »
Voor wat betreft het minimaliseren van vensters:
De vensterknopjes komen, als je een venster maximaliseert, in de balk bovenin te staan. Is inderdaad wel even wennen :)

Bureaubladsnelkoppelingen is inderdaad (nog) minder handig. Enige manier die ik tot dusver heb kunnen ontdekken is rechtsklikken op bureaublad > 'Create Launcher'.

Offline vanadium

  • Lid
Re: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/29, 10:05:40 »
Ik ondervond teveel problemen met het minimaliseren van vensters. Bv bij  LibreOffice Writer kon ik mijn venster niet naar de taakbalk brengen, de afsluitknop-verkleinknop venster-taakbalk knop kwam gewoonweg niet in beeld.
Dat klopt. Het gebeurt niet altijd, maar soms verdwijnen die vensterknoppen.
Citaat
Ook snelkoppelingen naar het bureaublad brengen enzo gaat niet goed.
Klopt. Ofwel een aanduiding van het nog vroege stadium van Unity, ofwel een hint naar het afbouwen van die bureaublad snelkoppelingen. Met unity horen die namelijk op de launcher.

Offline JvH

  • Lid
Re: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/29, 10:41:47 »
... ofwel een hint naar het afbouwen van die bureaublad snelkoppelingen. Met unity horen die namelijk op de launcher.
Maar waar is dat bureaublad dan straks nog voor bedoeld?
Al zolang ik me kan herinneren staan er icoontjes op het bureaublad, zowel in Windows als in Ubuntu. Wordt wel omschakelen als ze dat er inderdaad uit gaan gooien in Ubuntu :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/29, 11:10:23 »
Eruit gooien zullen ze wel niet doen. Wel is Ubuntu al langer een distro die voor een lege desktop ging.

Het bureaublad is in eerste plaats de ruimte waarop je vensters zich bevinden. Typisch zit de snelkoppeling die je nodig hebt achter zo een venster. Het is daarom nooit de beste plek geweest om snel iets op te starten.

Je kan nog altijd gemakkelijk vanuit een nautilus venster een bestandje of een snelkoppeling op de desktop parkeren. Kan ook handig zijn om snel een bestandje tijdelijk kwijt te spelen, om het pas later goed te klasseren.

Offline JvH

  • Lid
Re: (OPGELOST, hij is er) Vandaag nieuwe ubuntu 11.04?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/29, 13:20:09 »
Daar heb je wel een punt. Het grootste deel van de tijd staat je bureaublad vol met vensters, dus erg handig zijn snelkoppelingen daar inderdaad niet :D

Ik denk dat mijn probleem is dat ik het vastgeroeste Windows-bureaublad-met-icoontjes-waarop-je-kunt-dubbelklikken-idee moet gaan afleren :)