Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp gezocht bij ontwerp website  (gelezen 735 keer)

Offline WGM50

  • Lid
Hulp gezocht bij ontwerp website
« Gepost op: 2008/04/11, 19:37:43 »
Ik ben begonnen een non-profit website te ontwerpen in KompoZer. Het moet een site worden waarin een meerkeuze vragenlijst (op basis van MySQL) is opgenomen die door anderen kan worden ingevuld. Belangrijk is dat er ook een inlogsysteem is.
Aangezien ik een beginner ben zoek ik hulp bij dit ontwerp. Is er een kundig iemand met interesse die aanwijzingen kan geven en/of mij op weg kan helpen? Ik woon Centraal in Nederland.
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Hulp gezocht bij ontwerp website
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/11, 23:06:14 »
Indien je nog helemaal niet bedrefen bent met het maken van website's is het misschien aan te raden om een CMS (Content Management Systeem) te gebruiken ??

Dit kan bijv. Joomla of Postnuke zijn.

Kwestie van downloaden en op de server zetten en vervolgens installeren.

Je hebt dan al 90% van de klus geklaard en een website draaien.
Daarna zou je met plugins bijv, zo'n meerkeuze vragenlijst kunnen installeren of er zelf inzetten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline WGM50

  • Lid
Hulp gezocht bij ontwerp website
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/13, 13:05:11 »
Bedankt voor je aanwijzingen. Ik ben met PostNuke aan de slag gegaan, maar het is niet eenvoudig voor een beginner om dat te installeren. Althans, er is nauwelijks een handleiding te vinden. Of zoek ik niet goed?
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Offline WGM50

  • Lid
Hulp gezocht bij ontwerp website
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/13, 13:58:38 »
Wat mij niet duidelijk is: moet ik nu de inhoud van de uitgeppakte map PostNuke uploaden naar mijn site? Om daar dan verder te gaan met de installatieprocedure?
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Hulp gezocht bij ontwerp website
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/13, 14:22:30 »
Ik ben tegen CMS voor het maken van een website, puur omdat je het dan niet goed leert. Ik weet niet hoever je bent in die wereld, maar leer eerst html, en css. en daarna php. Je kan deze dingen ook best leren tijdens het werken aan je website. Voor php is php.net ook erg goed.

Als je hulp nodig hebt kan je altijd om hulp vragen. Dit kan hier, op html-site.nl ( waar ik hoofd-moderator ben :) ) en vast nog op meerdere plekken.

Ik kan je vast een paar tips geven:
- Gebruik geen (i)frames; zijn achterhaald
- Gebruik geen html opmaak (

width="10px">...

) om maar een voorbeeld te noemen. Gebruik voor deze opmaak css!
- Zorg dat je site valid blijft. Hoeft niet 100% maar zorgt wel dat je minder problemen hebt met verschillende browsers.
- Gebruik tags met normale letters ( ipv )

Succes !

Edit
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page is handig voor het testen van site's in MSIE