Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu server en VXA-2 tapedrive  (gelezen 1298 keer)

Ubuntu server en VXA-2 tapedrive
« Gepost op: 2010/10/12, 22:05:10 »
Ik heb onlangs een P4 intel servertje overgenomen.
Hier zit een internal Exabyte VXA-2 tapedive in.

Weet iemand welk softwarepakketje ik nodig heb om deze tapedrive aan te sturen  :o

Re: Ubuntu server en VXA-2 tapedrive
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/12, 22:55:31 »
Lees dit even, is in het Duits en gaat over Suse, maar is gewoon commandoline. En genoemde pakketjes zoals mtx zitten in Ubuntu.
http://forum.chip.de/linux/problem-ansteuerung-exabyte-vxa-2-libtool-1151926.html hopelijk kan je er iets mee. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu server en VXA-2 tapedrive
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/13, 17:49:44 »
Oei, dat is al vrij technisch. Moet ik toch een paar keer lezen voordat ik het snap  :rolleyes:

Ik heb dus Ubuntu server, dus alleen commandline. Mtx zegt me ook nog niet zoveel.
Probeer me daar wel in te verdiepen.. :o

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu server en VXA-2 tapedrive
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/13, 17:54:29 »
Ik heb geen ervaring met tapedrives. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je daar mee aan de gang wilt, je echt wat technische documentatie moet doornemen.  8)

Ik weet wel dat tar (tape archive) daar vandaan komt :P.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu server en VXA-2 tapedrive
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/14, 17:19:00 »
Ik had ooit eens (een jaar of 3  terug) Tapedrive for Linux geinstalleerd. Gaf een soort Norton/Pctools achtige DOS menu.
Ik had toen Clarkconnect Linux.
Kan wel eens kijken of het werkt onder Ubuntu server.

Re: Ubuntu server en VXA-2 tapedrive
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/14, 19:00:46 »
Oei, dat is al vrij technisch. Moet ik toch een paar keer lezen voordat ik het snap  :rolleyes:

Ik heb dus Ubuntu server, dus alleen commandline. Mtx zegt me ook nog niet zoveel.
Probeer me daar wel in te verdiepen.. :o
Mij zegt het ook niet zo veel. En ik heb helaas ook geen tapedrive om dit uit te proberen. Maar echt makkelijk lijkt het mij ook niet, alhoewel het misschien achteraf meevalt. In ieder geval veel succes. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.