Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com  (gelezen 1334 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com
« Gepost op: 2011/09/01, 22:56:59 »
De Loco Directory website heeft vandaag een update gehad waarbij blogs van verschillende teams op de homepage weergegeven worden.

De feeds van Ubuntu-NL overheersen. Op dit moment zijn 4 van de 5 feeds van Nederlandse bodem
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/01, 23:12:22 »
Dat wordt flink studeren voor veel mensen, Nederlands wordt de standaard taal van de Ubuntu community als ik het zo zie. :D De spammers!

Re: Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/02, 06:03:00 »
 =D =D =D

Gelijk meenemen voor de herkeuring voor de LoCo-status. Als ik het zo zie, is Ubuntu-NL het meest actief  :rolleyes:

Re: Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/02, 10:56:41 »
offtopic:
De gemeenschapsraad heeft besloten pas op herkeuring te gaan aanvragen als de verschillende teams de voortgangsrapportages bijhouden:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/ListMaandelijkseVoortgang

Dat was namelijk een vereiste voor de herkeuring. En in administratie bijhouden zijn we wat minder actief. ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/02, 13:51:34 »
Cool!
Alleen op DIT moment zie ik geen 1 NL blog meer...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/02, 16:29:24 »
Cool!
Alleen op DIT moment zie ik geen 1 NL blog meer...

Dat zou op zich ook kloppen van het portaal is alleen voor goedgekeurde LoCo's. Bekijk ik de lijst van LoCo's dan is Nederland geen uitzondering. Er zijn er best een boel die geen goedgekeurde status hebben.

http://loco.ubuntu.com/teams/#Europe

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu-NL pwns loco.ubuntu.com
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/02, 19:39:31 »
De reden dat Ubuntu-NL de lijst overheerste heeft te maken dat de Blog functionaliteit nog erg nieuw is. De lijst feeds per team worden in verschillende batches opgehaald. Op het moment van posten was de NL batch net opgehaald en waren dus allemaal 'de nieuwste'. Dit zie je dus nu ook bij andere teams gebeuren.

Zodra de eerste ronde updates is gedaan worden alleen de nieuwe feeds opgehaald en komt er een mix feeds uit verschillende teams. De feeds zijn idd alleen voor goedgekeurde loco's, maar daar zit geen automatische check op. Handmatig controleren is dus schijnbaar niet gedaan, of ze hebben een oogje dicht geknepen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal