Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: touchscreen keyboard  (gelezen 961 keer)

touchscreen keyboard
« Gepost op: 2010/12/27, 16:18:08 »
Heeft er iemand ervaring met het werken op een touchscreen met een onscreen displayed keyboard?
Hoeveel "aanslagen per minuut" kun je daar nog mee maken?
En is er, net als bij smartphone's, ook software voor woordaanvulling of woordsuggestie?
Andere slimme software die samenwerkt met zo'n onscreen keyboard?

alle tips welkom,

En alvast de beste wensen!
Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

Offline ivo

  • Lid
Re: touchscreen keyboard
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/27, 22:30:22 »
Mijn mening is dat een scherm een scherm is en een keyboard een keyboard.
Waarom zou je met het één het ánder willen doen en andersom?

En wat hanteer je als criteria voor aanslagen per minuut? Ik kan met gemak 300 aanslagen per minuut
maken op mijn keyboard. Maar of die allemaal correct zijn is maar de vraag.

Ik mag hopen dat woordsuggestie géén default wordt. Wat een ellendigheid is dat zeg!!!

Misschien ben ik wat conservatief wat dat betreft, maar ik houd er nog van om te voelen wat ik intyp.
En dat op het scherm te kunnen volgen.......

Ehhrrmm, nee, geen ervaring mee dus......  XD
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: touchscreen keyboard
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/27, 22:40:43 »
Ik heb een tijdje geleden een iPad in volle werking mogen aanschouwen.
Cool ding, maar door dat getouchscreen moet je wel om de paar dagen het scherm kuisen, want dat komt onder de vetvlekken van je vingers te zitten.
Ik heb niks met touchscreen, m'n netbookje is even groot en kan meer.

Mijn kinderen kunnen razendsnel sms'en op hun phones met touchscreen, maar ik hou het toch op een Blackberry met toetsen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: touchscreen keyboard
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/28, 09:04:51 »
Ik zit een informatiepaneel te ontwerpen voor aan de muur.
De afweging bij het ontwerp is een gewone monitor met een los toetsenbord, of een touchscreen met onscreen keyboard.
In het eerste geval zal ik een oplossing voor het toetsenbord en muis moeten vinden. Of tToetsenbord met trackball. Dat wordt dus een uitbreiding van het wandobject. Een extra plankje of inbouw toetsenbord.
In het andere geval wordt het wel wat duurder, maar is het object meer 1 ding. Zonder losse of uitstekende objecten.
Omdat het in een werkomgeving moet komen te hangen probeer ik losse of uitstekende delen te vermijden.

Voor een vies scherm ben ik niet zo bang. Dagelijks een lapje, klaar. ;-)

Met aanslagen per minuut bedoelde ik ervaring met de reactie snelheid van het onscreen keyboard. Bij m'n smartphone (htc legend) werkt dat prima. alhoewel het een f*cking klein schermpje is en mijn vingers erg dik gaat een bericht opstellen toch redelijk vlot.

Vanmiddag spreek ik iemand die een onder ubuntu draaiende touchscreen heeft. Ik zal eens vragen of ik het toetsenbord mag installeren en er even mee mag "spelen". Ik hou jullie wel op de hoogte.

groeten,
Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...