Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verschillende taken op 2 schermen, 1 pc  (gelezen 2657 keer)

Offline liawim

  • Lid
verschillende taken op 2 schermen, 1 pc
« Gepost op: 2012/01/14, 14:07:22 »
hoi,

vraagje. ik wil mijn laptop aansluiten op de tv en xbcm gebruiken om bijvoorbeeld films af te spelen.
Is het op de een of andere manier dan ook mogelijk om tegelijker tijd andere taken op je laptop uit te voeren (bijv. internetten of mailen)terwijl xbcm dan gewoon doordraaid op de tv? kan je verschillende taken uitvoeren op 2 schermen?


gr. Wim

Re: verschillende taken op 2 schermen, 1 pc
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/14, 15:13:27 »
Hoi Wim,

Ik heb een extra scherm aan mijn laptop hangen waarin ik fullscreen bijvoorbeeld met vlc films af kan spelen. Op het andere scherm kan ik dan inderdaad internetten en emailen.

« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 15:16:54 door McVries »

Offline liawim

  • Lid
Re: verschillende taken op 2 schermen, 1 pc
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/14, 20:39:06 »
Hoi Wim,

Ik heb een extra scherm aan mijn laptop hangen waarin ik fullscreen bijvoorbeeld met vlc films af kan spelen. Op het andere scherm kan ik dan inderdaad internetten en emailen.



oke, das mooi, en hoe doe je dat dan? heb je daar een programma voor nodig of iets dergelijks?

gr. Wim

Re: verschillende taken op 2 schermen, 1 pc
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/14, 20:49:12 »
Nee, zodra je een extra scherm aansluit, kun je eenvoudigweg xbmc op het tweede scherm plaatsen, en andere taken op het eerste scherm uitvoeren.

Offline speculoos

  • Lid
Re: verschillende taken op 2 schermen, 1 pc
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/14, 21:35:14 »
Ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen hierover;

met alles lukt het op twee schermen te werken, maar NIET met xbmc

groet,


Offline liawim

  • Lid
Re: verschillende taken op 2 schermen, 1 pc
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/14, 22:33:39 »
oke,

ik heb nu mijn laptop met vga kabel op de tv aangesloten. bij schermen probeer ik het een en ander uit te vogelen, maar ik krijg het op het ene scherm alleen de de achtergrond en op het andere scherm wel goed beeld. door wat te schuiven met schermen krijg ik het ook andersom.
maar ik wil juist dat ik op beide schermen tegelijkertijd taken kan uitvoeren. :|


ben er achter dat mediabestanden geopend in totem automatisch naar het tweede scherm gaan. maar eigenlijks wil ik dat xmbc als mediaspeler op de tv krijg. iemand enig idee hoe ik dat doe?
gr. wim
« Laatst bewerkt op: 2012/01/14, 22:47:49 door liawim »