Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij  (gelezen 22582 keer)

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #50 Gepost op: 2011/09/18, 17:27:21 »
Ik wist dat niet. Ik bepaal de snelheid voornamelijk met mijn eigen ervaring of het snel werkt of niet.

Heeft Opera ook een soort van sync tool van favorieten?

p.s. Chrome gelukt te installeren. Gewoon gegoogled op chrome .deb ubuntu en toen kwam ik via een andere weg er wel. thanks!

Dit is de download link, op de andere pagina werkt hij niet:

http://www.google.com/chrome/eula.html?hl=nl
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline bjelee

  • Lid
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #51 Gepost op: 2011/09/18, 17:33:00 »
Oke. Wordt wellicht even testen. Vond de snelheid van Chrome in combo met sync met gmail...

Offtopic: zijn er bepaalde handige sync tooltjes/progjes? Ik gebruik een pc + laptop. Intensief. En allebei door elkaar. Met Ubuntu One + Chrome sync kom ik al een heel eind.
Ik dacht wellicht hebben jullie iets :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #52 Gepost op: 2011/09/18, 18:04:03 »
Heb genoeg tests gezien en misschien is het nu anders maar tot voor kort was Chrome de snelste.
ie9 doet het ook heel goed trouwens en op HTML5 won ie alles bij mij. Maar zit er wel mee dat die als enige hardware versnelling gebruikte toen ik het testte.
Op mijn pc had ik in een aantal gevallen een andere uitslag en door de test op verschillende tijden te doen en meer keer te herhalen, kom je op een beter gemiddelde uit.
Af en toe won er een andere browser maar gemiddeld kwam er dan toch een andere uit.

 

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #53 Gepost op: 2011/09/18, 18:34:24 »
Je weet dat Opera op dit moment de snelste browser is, met name met queries en Javascript (maar ook gewoon browsen)?
Opera is de snelste behalve met queries en JS zover ik weet :P
Ze hebben met versie 10 ofzo flink aan de snelheid gesleuteld, want 9.6 en lager was ongelooflijk sloom voor zijn tijd. Vanaf versie 10 houden ze een wedstrijdje met Chrome zou je kunnen zeggen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #54 Gepost op: 2011/09/18, 20:38:45 »
Even tussen door.
Misschien een rare vraag maar als ik Chrome erbij installeer maar later besluit dat het ik het toch niet wil gebruiken is het dan makkelijk te verwijderen? bv door middel van het softwarecentrum.
Ja hier spreekt een leek. ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #55 Gepost op: 2011/09/18, 20:45:10 »
Even tussen door.
Misschien een rare vraag maar als ik Chrome erbij installeer maar later besluit dat het ik het toch niet wil gebruiken is het dan makkelijk te verwijderen? bv door middel van het softwarecentrum.
Ja hier spreekt een leek. ;)

Ja je kunt het dan van daaruit verwijderen.

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #56 Gepost op: 2011/09/18, 20:48:07 »
Dank U voor dit snelle antwoord.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #57 Gepost op: 2011/09/21, 20:39:53 »
Citaat
4.4 U erkent en stemt ermee in dat indien de toegang tot uw account door Google wordt uitgeschakeld, u mogelijk geen toegang tot de Services, uw accountgegevens, eventuele bestanden of andere inhoud in uw account kunt krijgen.

wat betekent dat eigenlijk: wurgcontract?

Citaat
U erkent en stemt ermee in dat Google als onderdeel van deze voortdurende vernieuwingen naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving de levering van de Services (of onderdelen daarvan) aan u of aan gebruikers in het algemeen (tijdelijk of permanent) kan staken

opensource doet niets "van boven af" /legt niets op...

Citaat
Google behoudt zich het recht voor (maar is niet verplicht) om sommige of alle Inhoud van een Service vooraf te controleren, te bekijken, te markeren, te filteren, te wijzigen, te weigeren of te verwijderen.
Uit Trouw: De afgelopen jaren hebben Microsoft, Google en Yahoo herhaaldelijk websites uit de lucht gehaald die de C**** autoriteiten als onwenselijk beschouwden.
Kan google dit in samenwerking met een overheid toepassen? Ja dus...(Is dit politiek? nee gaat om mensenrechten.)

- Voor wat het "gemak" betreft. Ubuntu komt met chromium. U hoeft geen externe pakketbron te installeren. Ook chromium wordt geupdated.
- De achilleshiel voor Ubuntu en linux zijn de software sources. Daarmee "rommelen" is niet aan te bevelen. Zeker niet zomaar.
Blijft U binnen de bandbreedte van de pakketbronnen, zit U immer safe wat software/veiligheid betreft.
- Feitelijk biedt Ubuntu geen support voor externe softwarezaken, omdat het de software niet "beheerst", aanbiedt, of zelf niet kan inzien.( Ze is closed)
U maakt van uw veilige linux bolide, een vehicle dat alle kanten op kan gaan.

m vr gr
leoquant
« Laatst bewerkt op: 2011/09/22, 12:25:49 door leoquant »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #58 Gepost op: 2011/09/21, 22:57:27 »
- De achilleshiel voor Ubuntu en linux zijn de software sources. Daarmee "rommelen" is niet aan te bevelen. Zeker niet zomaar.
Blijft U binnen de bandbreedte van de pakketbronnen, zit U immer safe wat software/veiligheid betreft.
- Feitelijk biedt Ubuntu geen support voor externe softwarezaken, omdat het de software niet "beheerst", aanbiedt, of zelf niet kan inzien.( Ze is closed)
U maakt van uw veilige linux bolide, een vehicle dat alle kanten op kan gaan.

Klopt! In zijn algemeenheid ben ik het daar helemaal mee eens.  :)

Maar zoals onze oosterburen zeggen: "jede Konsequenz führt zum Teufel".

Google vertrouw ik genoeg, om hun Chrome-pakketbron aan de bronnenlijst van mijn systeem toe te voegen. Daarom maak ik daarvoor een uitzondering, net zoals ik dat ook doe voor zoiets als Dropbox.

Zoals ik in een ander draadje al heb gezegd: het gaat bij de Google-Chrome-pakketbron niet om een of andere vage PPA van "Bertje de brugklasser", maar om een professioneel beheerde bron van een zeer groot en betrouwbaar bedrijf. De kans dat je daarmee je systeem verkl**t of onveilig maakt, is wel heel erg klein.

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #59 Gepost op: 2011/09/22, 11:07:08 »
@Pjotr: "Daarom maak ik daarvoor een uitzondering"
Wat nogal bevreemdend is, want jij vond die Virtualbox-pakketbron weer niet betrouwbaar, terwijl daar ook een groot en betrouwbaar bedrijf achter zit.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #60 Gepost op: 2011/09/22, 13:02:08 »
jij vond die Virtualbox-pakketbron weer niet betrouwbaar, terwijl daar ook een groot en betrouwbaar bedrijf achter zit.

Ik kan me niet herinneren dat ik zou hebben gezegd, dat die bewuste pakketbron onbetrouwbaar is. Heb je een koppeling?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #61 Gepost op: 2011/09/22, 14:11:47 »
jij vond die Virtualbox-pakketbron weer niet betrouwbaar, terwijl daar ook een groot en betrouwbaar bedrijf achter zit.
Ik kan me niet herinneren dat ik zou hebben gezegd, dat die bewuste pakketbron onbetrouwbaar is. Heb je een koppeling?
Dit is een beetje spijkers op laag water zoeken want de essentie raakt zo verloren. Laatst is er wel veel discussie geweest rondom een PPA van LibreOffice. In een andere draad heb ik daar een opmerking over gemaakt:
http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/tip-stel-google-chrome-goed-in/msg764452/#msg764452

Offline Tom

  • Lid
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #62 Gepost op: 2011/09/22, 14:56:21 »
Wat een gezaag weer zeg ,Pjotr schrijft toch duidelijk dat Hij er normaal gezien geen voorstander van is.
Ook schrijft Hij duidelijk ,ik zeg het anders ,,Nood breekt wetten,, ben je het er mee eens en denk je het nodig te hebben dan doe je het toch.
Ben je het er niet mee eens dan doe je het niet en klik je hier vandaan simpel toch.
Altijd die aanvallen en verdedigingen en dat alleen om toch gelijk te krijgen (hebben).
Ik ben het ook niet altijd eens met Pjotr (hoeft ook niet) ,maar daarom ga ik er toch niet meteen commentaar op geven en zekers niet op het Forum.
Het is toch gewoon een Tip ,meer niet pfff hoe is het mogelijk. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #63 Gepost op: 2011/09/23, 18:55:33 »
Citaat
Zoals ik in een ander draadje al heb gezegd: het gaat bij de Google-Chrome-pakketbron niet om een of andere vage PPA van "Bertje de brugklasser", maar om een professioneel beheerde bron van een zeer groot en betrouwbaar bedrijf. De kans dat je daarmee je systeem verkl**t of onveilig maakt, is wel heel erg klein.

Ik zou je er op willen wijzen dat de kwalificatie "Bertje de brugklasser" is combinatie met software-ontwikkeling en beheer niet erg chic is, en zelfs denigrerend over komt. Er zijn bijzonder jonge, erg getalenteerde, zeer toegewijde programmeurs in de opensource community, Ubuntu en zelfs Ubuntu NL. Ze zijn vaak op zeer jonge leeftijd begonnen met belangwekkende projecten, die ze gedurende jaren aan het ontwikkelen zijn met anderen. (Ook vaak jonge lui). Die toewijding en vooral en vermogen tot samenwerken om belangrijke projecten te ontwikkelen noemen we bij Ubuntu: community. Ik kom ze bij Ubuntu nl mwanzo ook tegen. Sterker nog, we proberen ze te steunen via mwanzo NL. Het is jammer dat je blijkbaar niet met beide benen in de community staat, of kennis hebt van wat er door jongelui wordt neergezet, want dan zou je je nooit zo uitlaten over jonge programmeurs, en software beheerders. Het zou je sieren de kwalificatie "Bertje de brugklasser" terug te nemen.

vr gr
leoquant

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #64 Gepost op: 2011/09/23, 19:27:31 »
+1; het is niet erg netjes om dat zo te omschrijven. Ikzelf gebruik de PPA van Minitube en ik geef die ontwikkelaar het volste vertrouwen = nooit 1 probleem gehad. En deze ontwikkelaar zit waarschijnlijk in de gestelde doelgroep als beschreven.

Je mag er niet vanuit gaan dat alles wat je denkt dat getest is daadwerkelijk ook getest is ; ik geef maar aan dat Firefox 3.6.xx ook niet optimaal getest is en zelfs verantwoordelijk was voor totale systeemcrashen (waar een harde reset noodzakelijk was).
Ook Minitube in het Softwarecentrum werkte niet bij 10.04 LTS.

Je mag niet romantiseren met je veronderstelling dat men alles wel goed test voor ze het vrijgeven; is economisch en realistisch niet haalbaar.

Vandaar dat ik opper om zelf initiatief te nemen en zelf op onderzoek uit te gaan.
Ubuntu kan je zoveel (her-)installeren als je wenst, dus het maakt eigenlijk niet uit. Productiemachines zijn ook onderhevig aan de noodzaak van progjes van de eindgebruiker. Men moet niet doen alsof dat alles goed zit en goed voorgekauwd is voor eindgebruik.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #65 Gepost op: 2011/09/23, 20:12:39 »
+100 leoquant en Joris

Inderdaad vind ik dit niet netjes van je Pjotr hoe je die mensen omschrijft. Snap ook niet dat Wanda dat helemaal niet erg vind maar zelfs Pjotr daarin verdedigt. Er zitten echt goede programmeurs tussen. En inderdaad is niet alles in de pakketbronnen uitvoerig getest. Als dat zo was, had ik nu een retestabiele LibreOffice op mijn schoollaptop, maar niets is minder waar. Elke keer als ik LO draai, crasht Compiz na een paar minuten. En dat is LO uit de Ubuntu-pakketbronnen (!). Nou, lekker "getest" dan, Pjotr.

Neenee, ik ben het volledig eens met leoquant en Joris en kan er verder niks aan toevoegen eigenlijk.

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #66 Gepost op: 2011/09/23, 20:26:41 »
@Vistaus: ik geloof ook liever mensen die praten vanuit ervaring dan eerder veronderstelling.  +100 voor jouw betoog.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #67 Gepost op: 2011/09/23, 20:57:25 »
Wat een gezaag weer zeg ,Pjotr schrijft toch duidelijk dat Hij er normaal gezien geen voorstander van is.
Ook schrijft Hij duidelijk ,ik zeg het anders ,,Nood breekt wetten,, ben je het er mee eens en denk je het nodig te hebben dan doe je het toch.
Ben je het er niet mee eens dan doe je het niet en klik je hier vandaan simpel toch.
Altijd die aanvallen en verdedigingen en dat alleen om toch gelijk te krijgen (hebben).
Ik ben het ook niet altijd eens met Pjotr (hoeft ook niet) ,maar daarom ga ik er toch niet meteen commentaar op geven en zekers niet op het Forum.
Het is toch gewoon een Tip ,meer niet pfff hoe is het mogelijk. :)
Leer eens lezen Vistaus !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #68 Gepost op: 2011/09/23, 22:02:01 »
Wanda +1

Enfin, ik heb besloten om op demotiverend gezaag, voorlopig maar eens niet meer inhoudelijk te reageren. Zinloze tijdverspilling.

Voor de mensen die wellicht onderdehand al niet eens meer weten waar het eigenlijk om gaat: ik heb ooit, in een grijs verleden, eens een simpele tip gegeven om een oudere LTS-versie als 10.04 wat op te poetsen: http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/advies-voor-10-04-lts-installeer-google-chrome-erbij/

Aan de lezer om er wat mee te doen (of niet).  :)

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #69 Gepost op: 2011/09/23, 22:46:11 »
moderator-edit:  dit draadje draait in het rond. Nog één opmerking over een opmerking van iemand anders en ik smijt er een slotje op....
Een tip is een tip. Je moet niks.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #70 Gepost op: 2011/10/17, 10:31:05 »
moderator-edit:  dit draadje draait in het rond. Nog één opmerking over een opmerking van iemand anders en ik smijt er een slotje op....
Een tip is een tip. Je moet niks.

Helemaal mee eens. Ik dacht dat "men" hier inhoudelijk bezig was. Sommigen schijnen toch gewone mensen te zijn...... blijft staan dat wat ik hier ooit heb neergezet nog steeds het geval is en ik nog steeds niet weet wat ik er nou mee moet, behalve dan Chrome er bij zetten. Ik heb FF 6.02 en wil hem nu gaan upgraden naar 7. Daar heb ik nog geen ervaring mee, wanneer dezelfde problematiek blijft, begin ik wel een nieuw Topic. Want erg vervelend is het wel!
@Moderator: slotje nu! LOL (Ik lach wel maar is wel serieus bedoeld, humor moet echter blijven, vind ik)
Izi (is amazed)
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #71 Gepost op: 2011/10/17, 11:09:35 »
En dat slotje vraag je pas nadat dit topic al voor bijna een maand stillag ???

OPGELOST Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #72 Gepost op: 2011/10/17, 11:27:05 »
En dat slotje vraag je pas nadat dit topic al voor bijna een maand stillag ???
Ik vraag geen slotje, beetje humor weet je wel, wel serieus, maar geen serieuze vraag voor een slotje, wie ben ik om dat te vragen?. En ja, soms ben ik beetje langzaam, heb meer te doen, maar waardeer dit forum èn de moderators geweldig, en dat is geen slijmen. Ik vind het jammer dat er op de man wordt gespeeld; vandaar ook mijn reactie daarnet in een ander topic. Ik denk dat ik dat netjes doe (ouder = [soms] wijzer lol). Wanneer je vind dat mijn bijdrage er niet toe doet dan ben je geheel vrij deze te verwijderen. Blijft staan dat ik nog steeds geen oplossing voor het door mij gemelde probleem heb, behalve Chrome installeren. Dat is toch van de gekke? Ik heb FF, wat moet ik met 2 browsers? Ik begrijp jouw opmnerking wel hoor, dat is dan ook weer een voordeel van die ouwe knar ;) Maak er een mooie dag van!
Izi(does-it)  
All Wless (Longshine router en AP's) PC1 10.04/64; ASRockN68; Dual AMD 64 Athlon(tm) II X2 240; RAM:2048DDR2; ATADiskWD320Gb; Nvidia GeForce 7025 / nForce 630a; Acer 19'' V193HQ - PC2: 10.04/32; Winfast MCP61M2MA vFAB1.0; BIOS Phoenix LTD v6.00 PG; AMD Athl. 64, 3500+; 2GbRAM; 320GbHDD Seagate ATA; RV535; Radeon X1650 Series - PC3 10.04/64 ASUS RS880; AMD Phenom II X4 3,2 Ghz; SDD OCZ-VERTEX2 +HDD

Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #73 Gepost op: 2011/10/17, 13:11:33 »
Ik snap je grapje wel, maar dan nog blijft jou reactie weinig toevoegen, want het topic lag al ruim een maand stil en dan ineens ga je nog even vertellen dat je dit vervelend vond. Snap je wel hoe dat overkomt?

Offline heir4c

  • Lid
Re: OPGELOST Re: Advies voor 10.04 LTS: installeer Google Chrome erbij
« Reactie #74 Gepost op: 2011/10/17, 20:07:37 »
Blijft staan dat ik nog steeds geen oplossing voor het door mij gemelde probleem heb,

Hier is er toch een antwoord geweest?:
http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/advies-voor-10-04-lts-installeer-google-chrome-erbij/msg762986/#msg762986
Dat verwijst naar hier: http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/advies-voor-10-04-lts-installeer-google-chrome-erbij/msg762904/#msg762904
Pjotr raad dat wel af (in een bericht wat verder) maar goed.  :)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu