Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) NVidia-drivers weer als normaal svp.?  (gelezen 1252 keer)

Offline rijnsma

  • Lid
(Opgelost) NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Gepost op: 2012/07/24, 11:00:34 »
Wanneer zijn er wat meer nVidia-drivers beschikbaar dan nu in de repo voor Xubuntu 12.04? Daar is iets mee wegens dependency waarschijnlijk.

Mijn nVidia-fan wordt de driver bestuurd en nu is het een beetje luidruchtig met dat gesis.
'Current' (de versie, die bij 12.04 gaat) werk ook niet écht goed, te lang hard draaien van de fan.
B.v. bij opstart van Firefox.

Wie, o wie? :D
« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 13:30:34 door rijnsma »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/24, 11:08:49 »
Persoonlijk heb ik synaptic geïnstalleerd, daarin zijn de oudere nVidia versies zicht- en installeerbaar.
Is dat wat je bedoelt ?
Ook de diverse nVidia insteltools.
Zoek naar nVidia in Synaptic en je ziet de mogelijkheden ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/24, 11:33:24 »
Uhm, ook via het Softwarecentrum kun je die pakketten zien hoor. Zoek op nvidia en klik da linksonder op 'X technische items tonen' en da zie je ook de losse pakketten, net als in Synaptic.

Offline rijnsma

  • Lid
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/24, 11:38:32 »
Ze zijn te zien, maar als ik ze in Synaptics aantik voor install, dan verschijnt er een uitroepteken-icon.
Hier (en in 'addtional drivers' het tooltje uit het menu) zijn alleen current en current update beschikbaar.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/24, 11:44:50 »
Waarom denk je, dat de ventilator minder zal aanslaan bij een andere versie van het stuurprogramma? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk....

Je kunt beter eens op onderzoek gaan naar de reden waarom de videokaart zoveel koeling nodig heeft. Vervuiling met stof? Driedimensionale effecten?

Offline rijnsma

  • Lid
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/24, 11:57:35 »
Waarom denk je, dat de ventilator minder zal aanslaan bij een andere versie van het stuurprogramma? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk....

Je kunt beter eens op onderzoek gaan naar de reden waarom de videokaart zoveel koeling nodig heeft. Vervuiling met stof? Driedimensionale effecten?
Omdat ik perfecte resultaten heb met andere Linuxen. B.v. met Mint en een 173 drivertje.
Xubuntu 12.04 geeft even dit probleempje. (Klein probleempje, maar ik dacht ik vraag 's. :D
Dit is een 5-voudig multibootsysteem, dus je kunt nog eens wat testen. Geen stof enz. Kaart is o.k.
Geen 3D.)

Mooie distributie overigens. Vrijwel perfect, zeg maar. 8-)

Maar waarom zijn die oudere drivers niet installeerbaar? Het behoeft maar één nu niet passend filetje volgens GDebi: xorg-video-abi-12 (als ik een Debian-versie van buiten de repo dus probeer).
« Laatst bewerkt op: 2012/07/24, 12:09:31 door rijnsma »

Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/24, 12:44:20 »
Waarom denk je, dat de ventilator minder zal aanslaan bij een andere versie van het stuurprogramma? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk....

Omdat die nieuwe drivers van nVidia performanceproblemen hebben. Dit is opgelost voor sommige kaarten, maar niet voor alle. Mijne is pas nu bj de 302-bèta-driver weer op de juiste performance.
Het is dus niet onwaarschijnlijk dat door de slechtere performance de ventilator meer zal blazen wat met een oudere of de nieuwste bèta-versie dus opgelost zal worden.

Offline rijnsma

  • Lid
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/24, 13:44:32 »
Duidelijk.
Ik heb een 7600 kaartje.
Wat kan ik nu het beste doen? :D Het faalt dus maar op 1 file : xorg-video-abi-12, wat ik niet
bij de andere distro's hier merk.
Zonder driver IS te doen hoor en dat kan best voor mijn situatie. De vin hoor je voortdurend 'een beetje'.

Jammer, het enige vuiltje tot nu, dat ik heb kunnen vinden.
Nog wat andere dingen, zoals met geluid en opnemen van geluid waren oplosbaar. ;)

Dank voor de aandacht allemaal overigens. :)

Dan nog na flink experimenteren en proberen:
Áls ik dan toch 1 van de 2 current drivers wil gebruiken, dan gaat de upadates-versie nog het beste.
Per ongeluk vond ik nog het volgende: de nVidia-vin draait aantoonbaar minder als ik in Firefox 'Fasterfox'
gebruik met een zo hoog mogelijke snelheid (turbo). Reden onbekend.  =D

Ik hoop, dat het hele pakket drivers weer in de repo beschikbaar zal komen. ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/07/24, 17:15:11 door rijnsma »

Offline rijnsma

  • Lid
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/27, 13:32:39 »
De 173 zag ik weer staan en die heb ik maar weer als vanouds erin gezet.  Werkt puik! ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/27, 15:24:56 »
De 173 zag ik weer staan en die heb ik maar weer als vanouds erin gezet.  Werkt puik! ;)

Ze hebben de boel dan ook zojuist gerepareerd (gisteren):

nvidia-173:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nvidia-graphics-drivers-173/+bug/948053/comments/115

Geweldige kerels, die ontwikkelaars. Top. =D
« Laatst bewerkt op: 2012/07/29, 20:49:14 door Pjotr »

Offline rijnsma

  • Lid
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/27, 15:53:46 »
Yep !   Bedankt!  :)
Weet jij waar ik het beste iets over de keyring kan vragen?
« Laatst bewerkt op: 2012/07/27, 15:58:50 door rijnsma »

Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/27, 16:01:16 »
In Software&Configuratie :)

Offline rijnsma

  • Lid
Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/27, 16:04:09 »
Dank!  ;)

Re: NVidia-drivers weer als normaal svp.?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/27, 16:09:40 »
Graag gedaan :)