Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST. na upgrade naar Xubuntu 9.04 geen internet meer via wireless card  (gelezen 1623 keer)

kalupia

  • Gast
Systeem: Asus A2500H. processor IntelCeleron CPU 2.80 Ghz, intern geheugen 256 mb, harde schijf 30 GB.

Kaart: Linksys wireless G 2,4 GHz 802.11G Driver:LSBCMNDS.inf.

Enthousiast geworden voor Ubuntu na mijn geslaagde dual boot installatie daarvan voor de versie 8.04 op mijn desktop, heb ik eind 2008 ook geprobeerd om Xubuntu 8.10 op mijn bovenstaande laptop te installeren. Na veel gezoek voor een goede draadloze netwerkkaart kwam ik op de bovenstaande keus. Na het installeren van pakketten als ndiswrapper-utils (via de xubuntu-iso) en ndisgtk (gedownload en daarna  op cd gebrand op mijn desktop met K3b) ging zelfs internet onder Xubuntu op die laptop werken!

Ik heb recent via mijn systeem de upgrade gedaan naar Xubuntu 9.04. Vanaf die tijd kan ik helaas geen verbinding meer krijgen met internet. Het netwerk wordt wel herkend, maar steeds weer wordt iedere poging verbinding te maken weer verbroken. Ik heb ook al WICD geprobeerd, maar daar kwam steeds weer de mededeling, dat geen IP-adres kon worden verkregen. Daarna heb ik een iso-schijf gebrand van Xubuntu 9.04 en op mijn laptop geïnstalleerd. Opnieuw ndiswrapper-utils en nndisgtk geïnstalleerd gekregen en dus ook de driver van de bovenstaande netwerkkaart. Maar opnieuw hetzelfde verhaal: het netwerk wordt wel herkend en gezocht, maar steeds weer wordt de verbinding verbroken! Ik heb WICD nog niet opnieuw geprobeerd.

Graag advies.
Meneer ik heb hem hier gezet omdat het gaat om een Internet verbindings probleem .
Ik hoop dat U hier sneller geholpen word.
Vriendelijke groet Tom.


« Laatst bewerkt op: 2009/05/09, 14:00:21 door kalupia »

Offline gercokees

  • Lid
Re: na upgrade naar Xubuntu 9.04 geen internet meer via wireless card
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/08, 09:58:02 »
Dit is inderdaad een bugje wat volgens mij opgelost zal zijn in de 2.6.30 kernel. Het bugrapport vind je hier:
https://bugs.launchpad.net/bugs/338680
Bij mij is het zo dat de verbinding wel werkte als ik dichterbij het router zit...
Ik heb mijn laptop gedowngrade naar intrepid.
In theorie zou je via je grub-menu een oudere kernel kunnen kiezen, maar bij mij lukte dat niet goed.
Mischien dat hier iemand weet hoe dat wel kan,
Succes,
Groet,
Gerco-Kees
<><

kalupia

  • Gast
Kees,

Hartelijk dank voor je reactie,

Ik heb nog geprobeerd met mijn laptop dichter bij de router te gaan zitten, maar bij mij had dat geen resultaat. Van GRUB heb ik (nog) helemaal geen verstand, dus daar ben ik maar niet aan begonnen.

Wel heb ik ook mijn systeem gedowngraded naar xubuntu 8.10 en ..... alles inclusief internet loopt weer als en tierelier!!!javascript:void(0javascript:void(0))

Je "diagnose" was dus juist! Het moet die bug zijn. Ik ben weer blij!!

Ik was de eerste keer met een vraag op dit forum. Mooi toch, dat dit zo snel weer oplossingen mogelijk maakt!

Groetjes
Dré