Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan wpa2 key niet werkend krijgen  (gelezen 1433 keer)

jomoor

  • Gast
kan wpa2 key niet werkend krijgen
« Gepost op: 2009/05/03, 17:56:17 »
Als ik mijn wpa2 key invoer maakt de computer zelf een 63 cijferige code die niet werkt.
Hoe krijg ik verbinding , als ik de beveiliging uitschakel heb ik vrijwel meteen verbinding, dus hardwarematig werkt het wel.
Ik gebruik ubuntu 9.04
In 8.10 werkte het prima.

Offline Djeba

  • Lid
Re: kan wpa2 key niet werkend krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/03, 18:19:15 »
Als ik mijn wpa2 key invoer maakt de computer zelf een 63 cijferige code die niet werkt.
Hoe krijg ik verbinding , als ik de beveiliging uitschakel heb ik vrijwel meteen verbinding, dus hardwarematig werkt het wel.
Ik gebruik ubuntu 9.04
In 8.10 werkte het prima.

Ik had dit op een notebook toen het uit stand-by gehaald werd. Na opnieuw opstarten werkte de verbinding meteen, na een standby weer niet en kon ik precies zoals jij geen nieuwe verbinding maken omdat steeds die wpa2-sleutel werd vervangen door een rare code. Zou dit iets te maken kunnen hebben met die keyring-dingen waarvan ik nooit veel snap?
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Re: kan wpa2 key niet werkend krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/19, 15:32:27 »
Heb je geen handleiding van je modem/router ?
Daar staat meestal in hoe je de WPA 2 beveiliging in moet stellen of juist veranderen. Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb nu zelf een wachtwoord in kunnen vullen. Kan helaas niet bij alle modems/routers.

Succes !

Gr Karel,

Ps: handledingen van modem/routers kun je bijna altijd wel vinden met google !




Als ik mijn wpa2 key invoer maakt de computer zelf een 63 cijferige code die niet werkt.
Hoe krijg ik verbinding , als ik de beveiliging uitschakel heb ik vrijwel meteen verbinding, dus hardwarematig werkt het wel.
Ik gebruik ubuntu 9.04
In 8.10 werkte het prima.
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com