Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie kan me helpen met het instellen van mijn geluidskaart  (gelezen 949 keer)

Wie kan me helpen met het instellen van mijn geluidskaart
« Gepost op: 2007/11/09, 08:48:29 »
Het lukt me nog maar steeds niet om mijn geluid optimaal te krijgen. Daarover heb ik al diverse vragen gesteld maar helaas tot dusverre zonder resultaat.
Inmiddels ben ik terecht gekomen bij de onderstaande link, maar dat is voor mij teveel abracadabra en ik ben bang dat ik meer stuk- dan goed maak.
Is er iemand die mij kan uitleggen wat de tekst in onderstaande link mij probeert duidelijk te maken?

http://alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Module-ens1370#Introduction_for_Ensoniq_ES1370_soundcard

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Wie kan me helpen met het instellen van mijn geluidskaart
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/09, 09:02:12 »
Die legt uit hoe je de module (driver) voor je geluidskaart compileert en instelt.
Dit is niet nodig, want die module zit al in Ubuntu.

Wat is precies het probleem met je geluidskaart?

Wie kan me helpen met het instellen van mijn geluidskaart
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/09, 10:29:55 »
Het probleem is dat er bij flash filmpjes geen geluid zit. Het vreemde is dat dat bij de Wine-versie van firefox wel werkt.
Is het misschien een idee om een andere geluidskaart te installeren, alle andere manieren heb ik namelijk al geprobeerd.

Wie kan me helpen met het instellen van mijn geluidskaart
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/18, 09:00:08 »
Na alles geprobeerd te hebben heb ik ten lange leste toch maar een andere geluidskaart geplaatst en voila... probleem opgelost! Iedereen bedankt voor de hulp...