Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN Connection Manager  (gelezen 510 keer)

ostraaten

  • Gast
VPN Connection Manager
« Gepost op: 2008/08/04, 08:53:05 »
Hallo,
I heb via Add/Remove de VPN Connection Manager geinstalleerd. Ik wil een poging een VPN connectie op te zetten met deze software. Als dit niet lukt dan probeer ik de CISCO VPN client.

De VPN Connection Manager software is zonder fouten geinstalleerd  maar nu vraag ik me af hoe verder. Is er documentatie die beschrijft hoe je een VPN connectie kan opzetten met deze software? Daarnaast zie ik nergens in de system of applications menu iets staan over VPN connecties. Het is me dus ook niet duidelijk hoe ik de manager kan opstarten, benaderen.

Alvast bedankt,
Onno

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
VPN Connection Manager
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/04, 13:33:19 »
Het makkelijkst is denk ik om via Synaptic het pakket network-manager-vpnc te installeren.
Hierna kan je via het netwerkicoontje in het bovenste paneel je VPN instellen.
Er zijn ook pakketten voor OpenVPN etc.

ostraaten

  • Gast
VPN Connection Manager
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/04, 14:13:29 »
OK ik heb het gevonden, ik moest inderdaad het netwerkicoontje hebben rechtsboven. In de Engelstalige docs hadden ze het over 'system tray', dat vond ik onduidelijk, ik probeerde het te vinden via linksboven > system > adminsitration > network. het is dus rechtsboven linker muis VPN connections etc

Ubuntu is nog wennen, mijn desktop was altijd Windows, ik ben erug blij met Ubuntu op mijn desktop!

Inmiddels werkt het allemaal en heb ik vanuit mijn thuis netwerk toegang tot het bedrijfsnetwerk.

Dank!