Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"  (gelezen 44035 keer)

Eider

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #100 Gepost op: 2008/02/09, 21:20:27 »
Citaat van: tommie74
Ik zou het leuk vinden om ubuntu op een usb stick te zien, waarmee je kan booten, software op kan installeren, en documenten kan bewaren. Volgens mij is dat mogelijk:

http://www.pendrivelinux.com/2007/09/28/usb-ubuntu-710-gutsy-gibbon-install/
Ja, leuk idee. Je zou bijvoorbeeld wat usbsticks kunnen verkopen die Ubuntu er al op hebben staan of Ubuntu op hun eigen USB stick zetten.

Quatroking

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #101 Gepost op: 2008/02/09, 22:15:47 »
Een video reportage die tenminste een half uur duurt. dan heb ik thuis ook nog iets te zien, omdat ik niet kan komen..

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #102 Gepost op: 2008/02/11, 16:28:28 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: SeySayux
Voor mij hoef je geen pc's klaar te zetten, je mag wel een mac klaarzetten ;).

- SeySayux
Dan hoef je helemaal niet te komen. Het is de Hardy release party, niet de release party van OSX...
Als er al macs zijn op de HRP, dan zullen die allemaal Ubuntu draaien :)
Ja er zullen macs zijn die Ubuntu draaien ;). En nog meer als 1 soort Ubuntu ook.

Citaat van: bartek
Ik zal een plaatsje voorzien in de vestiare voor je MAC SeySayux.
Ik mag hem toch wel meenemen om de nieuwe Ubuntu te installeren, of niet? En om m'n zelfgemaakte programma's (die nog maar half werken momenteel) te showen?

Die mac is momenteel de enige computer waar ik toegang tot heb, dus ik heb er uiteraard Ubuntu opgezet. Nu ja... Ik wou wel niet dat die Ubuntu moest afsteken tegen m'n OS X, dus heb ik even gebruik gemaakt van de goed uitgewerkte mogelijkheid om thema's toe te passen ;). Zoek de 7 verschillen ;).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #103 Gepost op: 2008/02/11, 16:47:29 »
Citaat van: SeySayux
Ik mag hem toch wel meenemen om de nieuwe Ubuntu te installeren, of niet? En om m'n zelfgemaakte programma's (die nog maar half werken momenteel) te showen?
Uiteraard mag dat, graag zelfs. Je mag ook anderen helpen bij hun installatie als je daar zin in hebt.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #104 Gepost op: 2008/02/11, 17:06:47 »
Citaat van: bartek
Citaat van: SeySayux
Ik mag hem toch wel meenemen om de nieuwe Ubuntu te installeren, of niet? En om m'n zelfgemaakte programma's (die nog maar half werken momenteel) te showen?
Uiteraard mag dat, graag zelfs. Je mag ook anderen helpen bij hun installatie als je daar zin in hebt.
Ik neem m'n vriend ook mee. Ik kan hem genoeg helpen bij z'n installatie (die nog maar half werkt). Eerst z'n grub, daarna wilde Ubuntu niet booten, daarna titelbalken van (groot) formaat, nederlands maar half geinstalleerd, nu nog z'n draadloos dat niet werkt, ... Ik heb h'm KNetworkManager aangeraden ;). 't Is te hopen dat Hardy hem wat gunstiger gezind is. Verder hoop ik dat Hardy ook hier probleemloos werkt, want ik heb nog een paar probleempjes met KDE, zeker als we Compiz erbij doen. Maar ik heb gehoord dat ze extra aandacht willen besteden aan KDE gemakkelijker (meer zoals de gewone Ubuntu, meer van die tooltjes) en Compiz beter met KDE willen laten samenwerken. Dus ik ben tot nu toe al zeer tevreden met de doelen van Hardy, nu maar hopen dat ze er op tijd mee klaar komen en dan kan ik terug "vollenbak" gaan Ubuntu'en! :) Niet dat ik dat nu al niet doe ;). Ik ben nu al zeer tevreden met Ubuntu, maar "wat nu goed werkt, werkt straks beter", dus... ik kan niet wachten tot Hardy (ik kon ook al niet wachten tot Gutsy, dus).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #105 Gepost op: 2008/02/11, 23:00:47 »
Dat van die USB-stick lijkt me een prachtig plan..
Ik neem voor de zekerheid m'n stick mee :)
Mij lukt het namelijk nog niet... :D

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #106 Gepost op: 2008/02/12, 14:51:49 »
Citaat van: Florian
Dat van die USB-stick lijkt me een prachtig plan..
Ik neem voor de zekerheid m'n stick mee :)
Mij lukt het namelijk nog niet... :D
-> zie jouw  topic daarover: misschien moet je niet voor Ubuntu/Kubuntu gaan om erop te zetten, maar is een installatie van Puppy Linux ook al genoeg. Daarover heb ik wat geschreven

Maar toch ook wel weer leuk als Ubuntu op een USB-stick kan...goed voor op de release party!

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #107 Gepost op: 2008/03/11, 22:04:10 »
Ik denk dat ik een beetje laat ben, omdat het nu de vraag is of de party door gaat, maar ik heb nog even een idee:
Moeten we niet zorgen dat er mensen komen die iets vertellen over Kubuntu/KDE en Xubuntu/Xfce? Deze varianten worden soms een klein beetje ondergesneeuwd, terwijl we ze juist hard nodig hebben.
Een argument om mensen over te halen naar Linux is "dat het ook werkt op iets oudere computers". Ubuntu is natuurlijk al wel lichter dan bijv. Vista, maar met Xubuntu is dit nog sterker voor nog iets oudere computers, terwijl Xubuntu er toch zeer stijlvol uitziet.

Misschien kan iemand die nauw betrokken is bij het Xfce/KDE-project zelf iets vertellen of anders iemand anders, bijv. gewoon leden van dit forum die er verstand van hebben.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #108 Gepost op: 2008/03/11, 22:55:29 »
op de BE party zal Bart Cerneels van KDE (organisator van Akademy 2008, programmeur aan Amarok, toffe gast) een presentatie geven over KDE 4 en wat er nog te verwachten valt het komende jaar
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #109 Gepost op: 2008/03/12, 07:43:21 »
Nu begin ik toch te twijfelen om ook naar België te gaan zo ver is het niet.

Is er al een lijstje met wat er al zo goed als zeker vast staat?
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline RoG

  • Lid
    • http://www.mrlinoleumlicker.be
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #110 Gepost op: 2008/03/12, 09:06:53 »
Citaat van: BlackBurn
Nu begin ik toch te twijfelen om ook naar België te gaan zo ver is het niet.

Is er al een lijstje met wat er al zo goed als zeker vast staat?
Hier kan je terecht voor alle info mbt de Belgische party: http://www.releaseparty.be :)
"You have no idea how much it costs to look this cheap."

Offline Double12

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #111 Gepost op: 2008/03/13, 09:30:24 »
Dus ik begrijp dat de meeste interessante sprekers naar België komen? Als de Nederlandse HRP nog niet zoveel sprekers heeft, kan daar misschien iemand over Xfce/Xubuntu vertellen.

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #112 Gepost op: 2008/03/20, 15:52:06 »
Ik denk dat nieuwe gebruikers willen zien dat ze windows niet in een keer kwijt zijn.  Ik zou dus Multi-boot systemen laten zien, wine en ook virtuele machines. Als ze dat maar eenmaal hebben, gaat een groot percentage volledig over. Compiz Fusion is leuk om jongere mensen over te halen, maar laat ook de stabiele kant van het systeem zien.

xubuntufan01

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #113 Gepost op: 2008/03/28, 15:15:11 »
Hou in de gaten voor welke doelgroep de Hardy Release Party wordt gehouden:

Is het bedoeld voor beginnelingen, die willen tekstverwerken, surfen, foto's en video's bewerken, cd-ees en DVd-ees branden,
muziek luisteren, eenvoudig kasboek bijhouden, enzovoort, ga dan daar vanuit. Ga dan uit van vragen als,
Hoe kan ik mp3-bestanden op mijn CD?
Hoe verwijder ik rode ogen in Gimp?
Hoe maak ik gebruik van sjablonen in OpenOffice.org Writer respectievelijk Abiword?
Hoe kan ik een koop-DVD (lees beveiligde DVD) bekijken in Linux?
Hoe kan ik programma's zoals Uitzend Gemist kijken in een webbrowser?
Enzovoort, Enzovoort?

Het zijn allemaal vragen, die ook weliswaar terugkomen op het forum van ubuntu-nl. Maar het laten zien van de mogelijkheden
van Ubuntu werkt volgens mij het beste.
Zo heb ik onlangs een oud-collega voorzien van een Pentium III met daarop Xubuntu, die ik helemaal geprepareerd had om te
internetten, te chatten, muziek te luisteren en DVD-ees mee te kijken. Toen hij het aan het werk gezien had, vond hij het reuzemakkelijk. De overstap van een ander besturingssysteem (lees Windows) naar Ubuntu is net zo groot als de overstap van de supermarkt, waar je al jaren je boodschappen doet naar een andere supermarkt. Je moet even alles weer zoeken, maar zodra je de weg weet, raak je ook daar aan gewend en vind je het zelf fijner boodschappen doen dan bij je oude supermarkt.

Vriendelijke groet,
Xubuntufan01

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #114 Gepost op: 2008/03/28, 16:32:57 »
De party in Herk-de-Stad zal vooral een soort Social-Ubuntu-party worden.

- Niet teveel sprekers en alle sprekers die komen praten over Ubuntu of over iets wat er direct mee te maken heeft.
- Een demo stand met pc's waarop beginners kunnen testen en spelen en ervaren gebruikers uitleg kunnen geven.
- Installatiehulp waar beginners geholpen zullen worden met het het installeren van Ubuntu op hun laptop/pc.
- Er zal een Ubuntushop komen waar Ubuntu-spulletjes gekocht kunnen worden, opbrengst gaat naar Ubuntu-be.
- Een lange toog waar gebruikers elkaar in real life eens kunnen ontmoeten en over Ubuntu kunnen praten en ideeën kunnen uitwisselen.

Met andere woorden, iedereen is welkom. De vragen die jij hierboven stelt zullen dus zeker beantwoord kunnen worden op onze party. Wie wil komen mag zich nog steeds inschrijven, zo krijgen we een beeld van hoeveel mensen er ongeveer zullen komen.

www.releaseparty.be
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #115 Gepost op: 2008/03/28, 16:56:55 »
Citaat van: bartek
- Er zal een Ubuntushop komen waar Ubuntu-spulletjes gekocht kunnen worden, opbrengst gaat naar Ubuntu-be.
zoals?

/edit: ow ik had Ubuntu-spelletjes gelezen... (°_°)
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

hetbeest

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #116 Gepost op: 2008/04/03, 10:49:58 »
Om te beginnen spijt het me dat ik geen tijd heb om mee te helpen, niet in de laatste plaats omdat ik recent papa ben geworden. Dus ik heb geen recht van spreken/klagen, maar...

Ik vind het jammer hier al een poos niets meer te lezen over de Nederlandse Hardy Release Party. Ik zou graag langskomen. Gaat het nog wel door?

Offline iGadget

  • Lid
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #117 Gepost op: 2008/04/05, 00:08:57 »
Als het aan mij ligt, gaat het zeker door. Zie ook www.releaseparty.eu !

xubuntufan01

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #118 Gepost op: 2008/05/04, 16:32:03 »
Ik zie graag iets met het thema - "De weg naar vrijheid is open voor iedereen," wat ik had gezien op een poster op de ReleaseParty in Herk de Stad Belgie. De worden vrijheid en open begrijpt iedereen. Een begrip als Linux zegt veel minder mensen, wat minder. Het gaat er toch om, dat je ook mensen naar zo'n Releaseparty lokt, die niet nog niet zoveel ophebben met linux in het algemeen en Ubuntu in het bijzonder.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01

kurosaki_ichigo

  • Gast
"Wat zie jij graag op de Hardy Release Party"
« Reactie #119 Gepost op: 2008/05/04, 19:06:07 »
Vrijheid is nogal groot begrip helaas