Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [WERKBAAR] Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)  (gelezen 1731 keer)

Offline JvH

  • Lid
Ik heb gisteren mijn Lucid Lynx vervangen door Maverick Meerkat (32 bits). Op enkele schoonheidsfoutjes na werkt alles wel goed.

Maar er is wel iets vreemds aan de hand met KDE-apps die ik in de GNOME-omgeving draai. Er lijkt iets niet goed te gaan met het instellen van het thema; de tooltips zijn lege zwartje blokjes en de toolbar heeft ook een vreemde grijze achtergrond. Ik gebruik overigens het thema Radiance. Als ik het thema verander en weer terugzet (dus bijv. Ambience selecteren en meteen daarna weer Radiance) wordt de KDE-app weer goed weergegeven.
Hebben hier meer mensen last van?

En nog belangrijker: waar zou ik deze bug moeten melden in Launchpad? Bij welk pakket hoort dit?
« Laatst bewerkt op: 2010/10/27, 18:58:56 door JvH »

Offline ivo

  • Lid
Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/12, 15:08:46 »
Moet je niet gewoon ook de KDE (desktop) spullen installeren?
Dan hoef je niet de KDE desktop te gaan gebruiken maar dan kunnen KDE apps
wel hun benodigde spullen gebruiken.

Of zeg ik nu iets doms?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/12, 15:14:48 »
Ik heb gisteren mijn Lucid Lynx vervangen door Maverick Meerkat (32 bits). Op enkele schoonheidsfoutjes na werkt alles wel goed.

Maar er is wel iets vreemds aan de hand met KDE-apps die ik in de GNOME-omgeving draai. Er lijkt iets niet goed te gaan met het instellen van het thema; de tooltips zijn lege zwartje blokjes en de toolbar heeft ook een vreemde grijze achtergrond. Ik gebruik overigens het thema Radiance. Als ik het thema verander en weer terugzet (dus bijv. Ambience selecteren en meteen daarna weer Radiance) wordt de KDE-app weer goed weergegeven.
Hebben hier meer mensen last van?

En nog belangrijker: waar zou ik deze bug moeten melden in Launchpad? Bij welk pakket hoort dit?

Om welke apps gaat het? Kan je ons dat vertellen?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline JvH

  • Lid
Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/12, 19:09:42 »
Moet je niet gewoon ook de KDE (desktop) spullen installeren?
Dan hoef je niet de KDE desktop te gaan gebruiken maar dan kunnen KDE apps
wel hun benodigde spullen gebruiken.

Of zeg ik nu iets doms?
Als je in Ubuntu een KDE-applicatie installeert, worden automatisch de benodigde pakketten meegeïnstalleerd. Ik heb niet de hele KDE-desktop geïnstalleerd. Of althans niet bewust :)

Citaat van: nomko
Om welke apps gaat het? Kan je ons dat vertellen?
Om heel eerlijk te zijn heb ik het tot nu toe met 1 app geprobeerd: Kubrick. Maar de interface zag er redelijk herkenbaar uit, dus ik kan me voorstellen dat dit ook zal gebeuren met andere KDE-apps.

Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/12, 19:27:26 »
Kreeg net KDE-updates binnen, misschien heb je er wat aan.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/12, 19:29:24 door aandendijk »
Xubuntu 15.04

Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/12, 21:25:24 »
Kreeg net KDE-updates binnen, misschien heb je er wat aan.

KDE-updates komen alleen via de Kubuntu Updates PPA, die je handmatig toe moet voegen.

Maar KDE-apps in GNOME zien er altijd iets minder goed uit dan in KDE zelf. Daarom draai ik ook Kubuntu ;)
Maar je kunt het pakket systemsettings installeren, dan Alt+F2>>>systemsettings en dan krijg je KDE Systeeminstellingen. Hier kun je bij Uiterlijk van programma het uiterlijk van KDE-apps aanpassen naar jou smaak :)

@ivo: Dat heeft er helemaal niks mee te maken, de juiste pakketten komen zo al mee.

Offline JvH

  • Lid
Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/13, 09:22:50 »
Maar KDE-apps in GNOME zien er altijd iets minder goed uit dan in KDE zelf. Daarom draai ik ook Kubuntu ;)
Maar je kunt het pakket systemsettings installeren, dan Alt+F2>>>systemsettings en dan krijg je KDE Systeeminstellingen. Hier kun je bij Uiterlijk van programma het uiterlijk van KDE-apps aanpassen naar jou smaak :)
Persoonlijk vind ik KDE-apps er in GNOME van zichzelf al prima uitzien (normaliter dan). Maar nu is er dus echt iets fout met de kleuren van het KDE-thema.
Ik heb op het Engelstalige Ubuntuforum al een oplossing gevonden: bij thema-instellingen drukken op Customize en dan de juiste kleur(en) handmatig instellen. Moet ik nog gaan proberen.

Maar hoe het ook zij: ik zou dit graag op Launchpad willen melden, maar waar? Dit is volgens mij geen bug van 1 specifieke app; het gaat om KDE-apps in het algemeen. Waar meld je zulke bugs?

Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/13, 20:08:58 »
@JvH: Ik denk in kdebase-workspace, maar kan ook dat het in het thema-geval van GNOME zit. Ik bedoel dus de tegenhanger van gtk-qt-engine.

Offline JvH

  • Lid
Re: Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/27, 18:58:38 »
Ik heb de kleuren van tooltips maar omgedraaid (dus zwart op wit ipv wit op zwart).
Nu zijn de tooltips in de KDE-app in ieder geval te lezen.
Geen mooie oplossing, en ik had het liever anders gewild, maar het is in ieder geval werkbaar.

Dank voor jullie hulp!

Offline sidonia

  • Lid
Re: [WERKBAAR] Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/28, 09:44:34 »
Hoi,

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar bij mij werkten palapeli niet, en ook Kstars ging niet goed.

Ik ben er achter gekomen, dat de rechten van de map .KDE niet goed stonden. Na het aanpassen van de rechten, werkte alles zoals het moet.

mvg, Sidonia

Offline JvH

  • Lid
Re: [WERKBAAR] Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/28, 10:27:45 »
Ik zal dit weekend eens proberen of dat eventueel nog iets uithaalt.
Hoe heb je de rechten van die map ingesteld?

Re: [WERKBAAR] Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/28, 11:00:41 »
Hoi,

Je moet als root inloggen.

Ga dan naar je persoonlijke map.
Ga naar beeld, verborgen bestanden weergeven.
Klik rechts op de map .kde

ga naar rechten en wijzig de eigenaar.

Nog even op de knop rechten op bestanden in de map toepassen klikken. en klaar is kees.


Offline JvH

  • Lid
Re: [WERKBAAR] Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #12 Gepost op: 2010/10/28, 13:15:43 »
En dan moet ik mijn persoonlijke account als eigenaar instellen, neem ik aan.
OK, ik zal het dit weekend gaan proberen. Dank voor de tip!

Offline JvH

  • Lid
Re: [WERKBAAR] Probleem met weergave KDE-apps in GNOME (Ubuntu 10.10 x86)
« Reactie #13 Gepost op: 2010/10/30, 17:09:15 »
Ik heb de bug nu gemeld in Launchpad voor het pakket gnome-settings-daemon. Kennelijk was hij al ergens anders gemeld (oeps) maar goed.

Hoe moeten die rechten op de map ~/.kde eigenlijk ingesteld staan? Ik heb het nu als volgt:
  • Ik ben zelf de eigenaar, en mijn maptoegangsrechten staan op 'Create and delete files'. 'File access' kan ik kennelijk niet instellen.
  • De groep die dezelfde naam heeft als mijn account staat hetzelfde ingesteld.
  • Voor 'Others' staat de 'Folder access' op 'None', en de 'File access' op '-'