Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gparted Grub error 17  (gelezen 653 keer)

Gparted Grub error 17
« Gepost op: 2007/04/27, 14:46:01 »
Bij de installatie van Feisty heb ik per ongeluk XP verwijderd.
Dussss, ik heb Gparted erin gegooid, De zaak geformatteerd als ntfs, moest afsluiten en weer opstarten en kreeg een grub error 17.

Heb wat gezocht en vind dit:
Error 17 indicates GRUB can't id the partition type. Check http://www.gnu.org/software/grub/manual … leshooting for more info. Here is the relevant entry:
"17 : Cannot mount selected partition
This error is returned if the partition requested exists, but the filesystem type cannot be recognized by GRUB."

Betekent dit nu dat ik mijn windows cd erin moet doen in de veilige modus en dan fixmbr moet doen of kan ik zo windows erop gooien?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Gparted Grub error 17
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/27, 14:52:09 »
Als je Windows helemaal verwijderd hebt, kan je die nu gewoon opnieuw installeren.
Vervolgens moet je even op de wiki deze pagina doornemen, met  name het kopje "De Windows installatie CD heeft GRUB overschreven"

Gparted Grub error 17
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/27, 14:54:21 »
Citaat van: Johanvd
Als je Windows helemaal verwijderd hebt, kan je die nu gewoon opnieuw installeren.
Vervolgens moet je even op de wiki deze pagina doornemen, met  name het kopje "De Windows installatie CD heeft GRUB overschreven"
Okay baas, wezenlijk is het belachelijk dat ik hier op de mooiste dag van de eeuw wat achter de comp zit......ik ga met onfrisse, zweterige moed weer verder.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?