Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Script voor gamen; .ISO image starten mbv WINE.  (gelezen 8730 keer)

Offline bart85

  • Lid
Script voor gamen; .ISO image starten mbv WINE.
« Gepost op: 2017/12/30, 16:00:08 »
Ik heb een script geschreven waardoor het makkelijk is om een game dat in een .iso image staat op te starten. Het koppelt het image aan in /mnt/$drive. Start de game vervolgens in WINE.
Onderstaande opties zijn mogelijk:
- iso Image
- autorun file
- winearch
- config
- drive

Op de commandline:
./mntwineiso.sh [--noauto] [-c] [-a arch] [-d drive] [-r autorunfile] -i isofile

Als arch niet gegeven word bepaald hij deze vanuit de autorun file. Drive staat standaard op d

Hier vind je hem:
https://github.com/bartveurink/bart.scripts/blob/master/mntwineiso.sh
« Laatst bewerkt op: 2017/12/30, 16:05:14 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Re: Script voor gamen; .ISO image starten mbv WINE.
« Reactie #1 Gepost op: 2017/12/31, 00:50:14 »
Dat is leuk, ik zal er eerdaags eens een poging doen. Met oud en nieuw zijn er sociale verplichtingen ;) Zoonlief heeft nog wel een aantal Windows games liggen die ik wel mag gebruiken om te testen :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline bart85

  • Lid
Re: Script voor gamen; .ISO image starten mbv WINE.
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/12, 10:40:41 »
Er zaten fouten in. Die zijn eruit gehaald. Fout met autorun is opgelost. Verder is er een optie toegevoegd. Daardoor is het nu mogelijk om ook een dvd of cdrom te gebruiken.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline bart85

  • Lid
Re: Script voor gamen; .ISO image starten mbv WINE.
« Reactie #3 Gepost op: 2018/01/13, 17:21:14 »
ISO werkt prima, maar DVD en CD nog niet. Word aangewerkt.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.