Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarschuwing: pas op voor TearFree en gfx.xrender.enabled  (gelezen 860 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Waarschuwing: pas op voor TearFree en gfx.xrender.enabled
« Gepost op: 2017/06/07, 11:06:43 »
Op sommige apparatuurcombinaties heb je "scheuren" in het beeld, bijvoorbeeld tijdens het schuiven door webpagina's in Firefox.

Dat kun je verhelpen, maar dat heeft wel een prijs: je levert een (soms aanzienlijke) hoeveelheid systeemkracht in. Pas dus op met TearFree en gfx.xrender.enabled.

Op één van mijn computers heb ik die beeldscheuren ook, maar ik kan ermee leven: ik heb liever een snel systeem en een snelle Firefox.  =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Waarschuwing: pas op voor TearFree en gfx.xrender.enabled
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/07, 18:29:34 »
Bijzonder dat je hier een topic over hebt gemaakt..met alle Ubuntu varianten had  ik daar last van op één bepaalde pc met een Intel grafische kaart. Er is echter één distro die daar geen last van heeft., Zorin 12 heeft blijkbaar jouw oplossing al standaard geïnstalleerd.  Grafisch gezien draait Zorin 12 het beste, zonder irritante​ streep of geflikker op bepaalde sites door Hbanners of filmpjes die op zo,n site draaien.

Offline Tom

  • Lid
Re: Waarschuwing: pas op voor TearFree en gfx.xrender.enabled
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/07, 21:57:38 »
Nog nooit last van gehad gelukkig.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.