Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe install, hangt "Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel"  (gelezen 824 keer)

fleppuhstein

  • Gast
Hallo

Ik ben bezig met mijn eerste instalatie van Ubuntu Linux server. Instalatie verloopt perfect. Er worden geen fouten gemeld. Op het einde netjes install afgesloten. Cd eruit gehaald. En dan de eerste keer op starten, direct een probleem.

Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel En vervolgens een knippernde cursor de regel eronder. Hoe kan je zoiets verhelpen. ben vrij nieuw met linux en weet niet 123 waar ik moet zoeken.

via de help kom ik slecht opstart problemen tegen waarbij Grub error nummers geeft. Ik krijg verder geen error niks.

Gebruikte hardware:
Epia M10000 Mainboard, met Via C3 1 Ghz cpu onboard, 512 MB DDR, Maxtor 40 GB HDD.

- CD heb ik getest via het opstart menu, md5 chechsum klopt ook van de iso.

Wie kan mij een paar stappen verder helpen. Doel is om een soort van SAN PC te maken met straks een Promise fasttrak TX4310 Controller erin. Geen grafische omgeving aanwezig.

Nieuwe install, hangt "Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel"
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/29, 14:28:41 »
Citaat van: fleppuhstein
Hallo

Ik ben bezig met mijn eerste instalatie van Ubuntu Linux server. Instalatie verloopt perfect. Er worden geen fouten gemeld. Op het einde netjes install afgesloten. Cd eruit gehaald. En dan de eerste keer op starten, direct een probleem.

Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel En vervolgens een knippernde cursor de regel eronder. Hoe kan je zoiets verhelpen. ben vrij nieuw met linux en weet niet 123 waar ik moet zoeken.

via de help kom ik slecht opstart problemen tegen waarbij Grub error nummers geeft. Ik krijg verder geen error niks.

Gebruikte hardware:
Epia M10000 Mainboard, met Via C3 1 Ghz cpu onboard, 512 MB DDR, Maxtor 40 GB HDD.

- CD heb ik getest via het opstart menu, md5 chechsum klopt ook van de iso.

Wie kan mij een paar stappen verder helpen. Doel is om een soort van SAN PC te maken met straks een Promise fasttrak TX4310 Controller erin. Geen grafische omgeving aanwezig.
Dat komt er bij mijn ook op.
Ik moet gewoon eventjes wachten en die strat normaal op....
Een trotse linux-beginner!

Offline gercokees

  • Lid
Nieuwe install, hangt "Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel"
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/29, 14:48:23 »
Hoi,
Welke versie gebruik je?
Ubuntu 6.06 (dapper) of
Ubuntu 6.10 (edgy)

Ik beveel 6.06 aan. Is veel stabieler..
Groet,
Gerco-Kees
<><