Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lettertype  (gelezen 2009 keer)

Offline corlijne

  • Lid
lettertype
« Gepost op: 2007/05/30, 14:45:44 »
heey,  ik heb ubuntu nu net en ben een beetje aan het kijken wat ik er allemaal mee kan.
nu heb ik ergens (geen idee waar) de lettertype van mijn open office programma's gewijzigd, en dan bedoel ik de letters van de balk boven in, dus  het menu.  bestand, bewerken enz staan allemaal in een grieks lettertype.  hoe krijg dit weer normaal ??

en dan heb ik nog een vraag.

als ik naar de blackboard site ga , of gewoon naar de hotmail site dan  is het lettertype op de site veel kleiner en heel anders. hoe krijg ik de '' normale''  opmaak van een site ??

groetjess

Offline Rulus

  • Lid
lettertype
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/30, 15:06:47 »
Dat laatste probleem kan je waarschijnlijk oplossen door de Microsoft lettertypes te installeren. Die zitten in het pakket msttcorefonts, dat vind je in Synaptic.

Offline corlijne

  • Lid
lettertype
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/30, 17:55:26 »
heeyy

bedankt !! zo heb ik ook mijn grieks probleem op gelost.

maar de letters van mijn inlog scherm van hotmail  is nog steeds heel klein.
waar moet ik dit wijzigen ??? heeft dit te maken met unicode en dat soort dingen ???


groetjes

Offline vanadium

  • Lid
lettertype
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/31, 09:59:30 »
Heeft vooral ook te maken met je schermresolutie: wat kleinere resolutie nemen als het allemaal wat te klein is. Ook kan je in Systeem - Voorkeuren - Font de gebruikte systeemfonts wat vergroten.

Voor wat dan de browser betreft, zit ik een beetje met hetzelfde probeem als jij: met Ctrl+ kan je het lettertype vergroten, en dat is wat ik constant zit te doen, want ik wil mijn resolutie niet verminderen. Ik zie niet hoe je in Firefox permanent grotere lettertypes kan instellen.

Goeroeboeroe

  • Gast
lettertype
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/31, 14:59:00 »
Volgens mij kan dat in Bewerken -> Voorkeuren -> Inhoud -> Lettertype & Kleuren - Geavanceerd -> Minimale lettergrootte. Complimenten trouwens voor degene bij Mozilla die dit zo grondig heeft weten te verstoppen.