Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Wat moet ik hier van denken?  (gelezen 1323 keer)

[opgelost] Wat moet ik hier van denken?
« Gepost op: 2012/03/28, 13:17:54 »
Ik ben bezig met een Drupal module, kom een rare fout tegen, een tekst in een invoer veld dat geaccepteerd had moeten worden, wordt ineens niet meer geaccepteerd. Ik ga op zoek naar de oorzaak met git diff, blijkt er een preg_match te zijn gewijzigd. Kijk de diff verder door, blijken er nog een aantal lijnen gewijzigd die ik zeker niet zelf heb gewijzigd. Daarbij zijn er steeds de hoofdletters vervangen door kleine letters in tekst die ik heb gekopieerd. Ik gebruik daarvoor vim.

Ik vind het erg vreemd, ben het niet eerder tegengekomen, en kan het nu ook niet meer reproduceren. Iemand anders dit wel eens meegemaakt? Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Zie de diff (gedeeltelijk):
  if ($node->fundid) {
-    if (! preg_match('/^[a-zA-Z0-9\.\- ]{4,20}$/',$node->fundid)) {
-      form_set_error('fundid', t('Minimaal vier tekens. Alleen letters, cijfers, spatie, en \'.-_\' zijn toegestaan..'));
+    if (! preg_match('/^[a-za-z0-9\.\- ]{4,20}$/',$node->fundid)) {
+      form_set_error('fundid', t('minimaal vier tekens. alleen letters, cijfers, spatie, en \'.-_\' zijn toegestaan..'));
     }
     if (in_array($node->fundid, $fundids) && (! $node->revision)) {
-      form_set_error('fundid', t('Dit id bestaat al, kies een ander id.'));
+      form_set_error('fundid', t('dit id bestaat al, kies een ander id.'));
     }
   }
   if ($node->begin_date && $node->end_date) {
@@ -213,6 +222,11 @@ function voorinschrijving_validate($node, &$form) {
       form_set_error('begin_date', t('De begindatum moet voor de einddatum liggen.'));
     }
   }
+  if ($node->extramessage) {
+    if (! preg_match('/^[a-za-z0-9\.\- ]{4,100}$/',$node->extramessage)) {
+      form_set_error('extramessage', t('minimaal vier tekens. alleen letters, cijfers, spatie, en \'.-_\' zijn toegestaan..'));
+    }
+  }
 }
« Laatst bewerkt op: 2012/03/28, 13:57:53 door Thomas de Graaff »

Re: Wat moet ik hier van denken?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/28, 13:23:44 »
Volgens wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geheugenverlies#Oorzaken_van_amnesie
Of, indien je je wilt snijden aan het scheermes van Hanlon: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabouters

Een andere verklaring heb ik helaas niet :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Wat moet ik hier van denken?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/28, 13:27:26 »
Nou, die verklaringen kan ik zo afserveren. Kabouters bestaan niet, en hoewel mijn geheugen me soms in de steek laat, doe ik in het algemeen geen zinloze dingen zoals het vervangen van hoofdletters door kleine letters. Het lijkt me dus ook sterk dat ik dat vergeten ben. Zeker omdat de fout in een tijdsbestek van zo'n 10 minuten geintroduceerd is voordat ik deze ontdekte.

Re: Wat moet ik hier van denken?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/28, 13:53:12 »
Misschien is er in vim een toetsencombinatie waarmee je hoofdletters door kleine letters kan vervangen in een selectie? Dan zou ik die wellicht per ongeluk ingedrukt kunnen hebben oid?

Re: Wat moet ik hier van denken?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/28, 13:57:35 »
Hebbes. :)

Wanneer je een visuele selectie hebt, en je drukt op 'u', dan veranderen alle hoofdletters in kleine letters.

Re: [opgelost] Wat moet ik hier van denken?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/28, 16:08:11 »
Oh, Emacsitis.

Emacsitis (z.n.): 1) het onvermogen om alle toetscombinaties van Vim te onthouden. Zie ook Vimitis.

Vimitis (z.n.): 1) het onvermogen om alle toetscombinaties van Emacs te onthouden. Zie ook Emacsitis en Nano.

Nano (z.n.): 1) "Gebruiksvriendelijke" teksteditor die weinig genoeg features heeft dat het alle toetscombinaties op het scherm kan laten zien. Ideaal voor mensen die aan Emacsitis of Vimitis leiden.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: [opgelost] Wat moet ik hier van denken?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/28, 17:40:21 »
Ben benieuwd of mijn ziektenkostenverzekering dat vergoed. :D