Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla Thunderbird onbeveiligd? + mail account van KPN/Planet  (gelezen 1554 keer)

Offline vragen

  • Lid
Bij het aanmaken van een mail account geeft hij aan dat die niet beveiligd is? Dan krijg ik een waarschuwing? Hoe is dat op te lossen?

Verder gaat het niet goed voor het aanmaken van een account bij Planet/KPNmail. Ik krijg dan het mail adres van de gebruikersnaam. De mailbox die degene extra heeft aangemaakt pakt hij dan niet. Wanneer ik dan bijvoorbeeld de aangemaakte mail adres ingeef: joke.klaasje.jansen@planeet.nl dan pakt hij dat wachtwoord niet. Bij Outlook Express heb je daar extra instellingen voor antwoord adres o.i.d.?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Mozilla Thunderbird onbeveiligd? + mail account van KPN/Planet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/29, 11:37:14 »
Thunderbird geeft (soms ?) een melding, wanneer de email over een onbeveiligde verbinding gaat en in dat geval dus mogelijk afgeluisterd kan worden.
Je kunt er niets aan veranderen, dus gewoon accepteren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mozilla Thunderbird onbeveiligd? + mail account van KPN/Planet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/29, 23:03:10 »
Bedoel je de melding bij het aanmaken van een POP3 account? Dat rode scherm dat aangeeft dat de verbinding niet beveiligd is?
Die melding krijg ik ook altijd als ik een POP3 account aanmaak in Thunderbird. Volgens mij (en helaas) is dat altijd het geval bij POP3. Bij het instellen van mijn Gmail account in Thunderbird (IMAP) kreeg ik geen melding over een beveiligde lijn.

Wat het instellen van je mailbox betreft:
Als je het account hebt aangemaakt en het werkt niet dan kun je de accountinstellingen aanpassen.
Bewerken - Accountinstellingen
Klik op het account dat je aangemaakt hebt. Hier kun je de instellingen aanpassen:
- Accountnaam --> kun je wijzigen in een naam die je wilt. Standaard staat daar het e-mail adres dat je opgegeven hebt.
- Uw naam --> naam die in het bericht als afzender wordt weergegeven
- Email adres --> het e-mail adres dat je ingegeven hebt
- antwoordadres & organisatie heb ik niet ingevuld.
---> stel dat je met een alias werkt (dus een tweede e-mail adres via hetzelfde account dan moet je die invoeren via "Identiteiten beheren". Hier zet je dan de gegevens in voor het alias adres.

Ga dan naar "Serverinstellingen"
- Servernaam --> pop server adres van planet of kpnmail (wel de goede invullen!)
- Gebruikersnaam --> is bij planet volgens mij de naam van je hoofdmailbox
- verbindingsbeveiliging --> Geen
Authenticatiemethode: wachtwoord, onbeveiligd verzonden

Ga dan naar "Uitgaande server (SMTP)" Selecteer bewerken
- servernaam invullen (iets als smtp.planet.nl)
- poortnummer (vaak 25)
- Verbindingsbeveiliging is volgens mij "geen" maar dat kun je testen. (Ziggo heeft Starttls)
Indien er een verbindingsbeveiliging is dan aangeven wat de authentificatiemethode en de gebruikersnaam is.
Klik op okay en daarna stuur je een testmailtje uit. Mogelijk vraagt Thunderbird om het wachtwoord op te geven (even vinkje bij wachtwoord onthouden).
Als het goed is kun je nu mailen en ontvangen.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline vragen

  • Lid
Re: Mozilla Thunderbird onbeveiligd? + mail account van KPN/Planet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/31, 14:11:41 »
Ga er een andere keer naar kijken. Gelukkig komt daar de e-mail van de alias ook wel op binnen met de gebruikersnaam email adres van Planet. Bedankt voor de info.