Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Windows niet aankoppelen 'Windows is hibernated, refused to mount'  (gelezen 382 keer)

Offline tryer

  • Lid
Ik heb een vervelende fout, die ik in het verleden ook al een keer had, toen opgelost nu lukt het niet meer.  Heb Windows 8.1 in slaap stand gebruikt en waarschijnlijk toen ook afgesloten. Dat veroorzaakt de fout. Volgens verschillende instructies heb ik vervolgens de opties  slaapstand en sluimerstand uitgeschakeld in windows en opnieuw opgestart. Nu krijg ik toch weer de foutmelding bij opstarten "er is eenfout tijdens het aankoppelen van /media/windows. Druk op S om het aaankoppelen over te slaan enz..."

Bij aankoppelen krijg ik de melding: Windows is hibernated, refused to mount. The NTFS partition is in un unsafe state.  Ondankt dat ik de afsluitopties heb hersteld, dus  slaap- en sluimeropties uitgevinkt en herstart, blijf ik de foutmeldingen houden. Wie helpt ?

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Kan Windows niet aankoppelen 'Windows is hibernated, refused to mount'
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/14, 07:39:21 »
NTFS-partities door windows laten controleren:
opstarten in win8 en dan de gebruikelijke systeemtooltjes gebruiken voor schijfcontrole. Mogelijk dat systeem vraagt om de controle tijdens opstart te doen (dan gebeurt het echt grondig). Bij volgede opstart in Grub-menu weer kiezen voor Win8 en controle laten vervolgen.

Succes

Offline RikRik

  • Lid
Re: Kan Windows niet aankoppelen 'Windows is hibernated, refused to mount'
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/14, 10:22:36 »
Ik heb met een laptop hetzelfde probleem gehad, deze site
had me toen geholpen.

Offline tryer

  • Lid
Re: Kan Windows niet aankoppelen 'Windows is hibernated, refused to mount'
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/14, 14:17:28 »
de verschillende opties om Windows snel afsluiten uit te vinken, hielpen het probleem niet.  De uitendelijke reactie op de suggestie van RIKRik help wel:

sudo ntfs-3g -o remove_hiberfile /dev/sda1 /media/windows

Opgelost,  bedankt voor het meedenken !