Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grub 2 : hoe kan ik puppylinux in grub2 installeren  (gelezen 2594 keer)

Offline tryer

  • Lid
grub 2 : hoe kan ik puppylinux in grub2 installeren
« Gepost op: 2010/02/06, 00:32:39 »
Ben al uren bezig om Puppy Lunix te installeren in het opstartmenu van Grub2. Voor jullie er naar verwijzen: ik heb http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2 al uren proberen te lezen. ik heb al een scriptje klaar om in   /etc/grub.d/40_custom    te maken:

menuentry   "Puppy 484" {
set root =   /boot sda7
linux      /dev/sda7
initrd      /puppy484/initrd.gz
}

echter het lukt mij niet om dit op te slaan: geen rechten. Help !! Al 3 uren mee bezig !


Offline tryer

  • Lid
Re: grub 2 : hoe kan ik puppylinux in grub2 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/06, 00:34:10 »
Nog een aanvulling: ook sudo update-grub al uitgevoerd !

Offline Joshua822

  • Lid
Re: grub 2 : hoe kan ik puppylinux in grub2 installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/06, 15:45:49 »
Citaat
echter het lukt mij niet om dit op te slaan: geen rechten. Help !! Al 3 uren mee bezig !

Typ eens het volgende in in een terminalvenster:
gksudo gedit /etc/grub.d/40_customgevold door [Enter], voer daarna het wachtwoord van de actieve gebruikersaccount in en klik op Ok.

Plak daarna je script in Gedit en ga naar Bestand > Opslaan[/i]. Daarna ben je waarschijnlijk klaar.

Offline tryer

  • Lid
Re: grub 2 : hoe kan ik puppylinux in grub2 installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/07, 00:16:55 »
Dank je Joshua. Mijn script deugde niet. Weer eindeloos bezig geweest. Uiteindelijk is het wat omslachtig wel gelukt: Ik heb eerst Puppy-linux geïnstalleerd inclusief grub en MBR. Daarna pas Ubuntu 9.10 geïnstalleerd. Toen nam hij Puppy in de Grub2 automatisch mee. Ik kan dus iedereen aanbevelen, dat als je meerdere systemen naast elkaar wilt installeren en geen problemen met Grub2 wilt hebben, Ubuntu 9.10 het laatst te installeren.

Ik vind die Grub 2 een grote achteruitgang, je moet een opleiding volgen om dit te installeren. Geef mij maar de menu.lst terug. Natuurlijk had ik terug kunnen gaan naar Grub i.p.v. Grub2, maar dat zal vermoedelijk in de toekomst problemen geven bij het updaten. Als Ubuntu gebruiksvriendelijker wil zijn voor de massa, schrik je windowgebruikers natuurlijk wel af met zulke ingewikkelde installaties !

Re: grub 2 : hoe kan ik puppylinux in grub2 installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/07, 03:48:26 »
Ben al uren bezig om Puppy Lunix te installeren in het opstartmenu van Grub2. Voor jullie er naar verwijzen: ik heb http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2 al uren proberen te lezen. ik heb al een scriptje klaar om in   /etc/grub.d/40_custom    te maken:

menuentry   "Puppy 484" {
set root =   /boot sda7
linux      /dev/sda7
initrd      /puppy484/initrd.gz
}

echter het lukt mij niet om dit op te slaan: geen rechten. Help !! Al 3 uren mee bezig !

Grub2 geeft idd. de nodige problemen.. Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik denk dat je met de onderstaande code meer succes had gehad. Misschien heeft iemand anders er nog iets aan.


menuentry "Puppy Linux 484" {
set root = (hd0,7)
linux /puppy484/vmlinuz psubdir=puppy484
initrd /puppy484/initrd.gz
}