Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoord slaapstand niet hetzelfde als gebruikerswachtwoord?  (gelezen 247 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Ik heb een pc met een Core i3-4160 met daarop Ubuntu 14.04. En ik klikte per ongeluk op de slaapstand ipv afsluiten. De pc kwam wel weer netjes uit de slaapstand maar dan krijg je een scherm waar je weer opnieuw moet inloggen als gebruiker. Ik heb daar mijn wachtwoord ingevuld, maar ik bleef krijgen dat het wachtwoord niet klopte. Ik kon toen wel een herstart doen en aangezien mijn pc op automatisch inloggen staat, kwam ik weer gewoon in de grafische omgeving.

Daarna het wachtwoord nog getest door even een update te doen etc, maar dat werkt als vanouds. Echter ik weet zeker dat ik na de slaapstand het juiste wachtwoord heb ingevuld en ik heb het ook een aantal keren opnieuw geprobeerd...

Weet iemand misschien wat hier fout gaat? Kan het zijn dat ik twee wachtwoorden op mijn pc ingesteld heb (ik ben me er niet van bewust...) of zou het iets met de toetsenbord instelling kunnen zijn?

Offline Nero

  • Lid
Re: Wachtwoord slaapstand niet hetzelfde als gebruikerswachtwoord?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/27, 14:48:20 »
Cijfers in het wachtwoord? Standaard staat numlock niet aan in het login scherm.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Wachtwoord slaapstand niet hetzelfde als gebruikerswachtwoord?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/27, 15:38:25 »
Ja, wel cijfers in het wachtwoord, maar ik heb op het betreffende media toetsenbord überhaupt geen numerieke toetsen. Dus dat kan het niet zijn.
Ik dacht misschien dat de toetsenbord indeling anders is, ik heb het normaal op US met dode toetsen staan. En ik heb een @ in het wachtwoord, dus misschien dat het daar misgaat?

Offline Nero

  • Lid
Re: Wachtwoord slaapstand niet hetzelfde als gebruikerswachtwoord?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/27, 15:59:13 »
Kan nog een verschil tussen US/UK/... toetsenbord zijn. Zelf heb ik enkel Belgische Azerty, kan dus niet vergelijken.