Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DJUCED  (gelezen 3012 keer)

Offline smiley

  • Lid
DJUCED
« Gepost op: 2013/08/02, 17:06:41 »
Hey;

Ik zou voor de hobby wat muziek willen gaan mixen en de toestellen van Hercules lijken mij prijs/mogelijkheden een goed idee.
Die toestellen worden geleverd met de software DJUCED (versie niet vermeld bij productinfo). De vraag zie je gegarandeerd al komen en is de volgende: Kan het DJUCED softwarepakket werken met Ubuntu, in mijn geval de 12.04?
Indien niet, zijn er alternatieven die op de DJ console "hercules Instinct" (of andere controllers) werken.

Re: DJUCED
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/02, 17:20:30 »
Beetje gegoogled:
http://www.herculesdjmixroom.com/nl/forum/fr-materiel/014630/
Citaat
DJUCED n'est pas compatible Linux.
Dat kleine beetje Frans wat ik ken verteld me dat DJUCED niet compitabel is met Linux.
WineHQ zie ik het ook niet in staan, maar Wine kun je proberen.

Overigens denk ik dat het lastig gaat worden, ik weet ook niet wat DJUCED verder is, maar als het mix-software is, probeer Mixxx eens, dat uurtje wat ik er mee gespeeld heb vond ik het heel fijn, het zat bij mij alleen in de klit met mijn video-drivers, dus fatsoenlijk andere dingen doen kon ik niet zonder te herstarten na gebuik.
Het lijkt me dat Hercules geen aparte manier communiceert met de PC dus moet compitabel zijn met eigenlijk alle DJ software.
« Laatst bewerkt op: 2013/08/02, 17:22:08 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline smiley

  • Lid
Re: DJUCED
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/02, 17:24:12 »
mijn beetje frans zegt ook hetzelfde.
Ik heb even de revieuws van die hercules toestellen gelezen en daar spreken ze vaak over de "virtual dj" software.

Die "Mixxx", is dat volledig virtueel of bedoeld om met een controller te werken?

Re: DJUCED
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/02, 17:28:05 »
Mixxx is bijna hetzelfde als Virtual DJ (ik vond Mixxx iets fijner werken) maar Virtual DJ is Windows en Mixxx Linux (staat in de repo's als ik het goed heb).
De meeste DJ-mix programma's zijn beide virtueel en met een controller te besturen, met een controller is alleen tienduizend keer fijner dan zonder ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline smiley

  • Lid
Re: DJUCED
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/02, 18:29:54 »
Klinkt me als muziek in de oren  =D. Straks eens kijken of ik Mixxx op de laptop krijg. Eerst nog wat van de zon meenemen. Maar het zou echt goed zijn als dat werkt :-)

Offline smiley

  • Lid
Re: DJUCED
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/02, 23:23:20 »
Heb hem net geïnstalleerd dus kan ik volop aan de slag  =D . Bedankt voor de hulp

Offline _-marc-_

  • Lid
Re: DJUCED
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/28, 21:04:57 »
ik heb djuced 18 zoon draaitafel maar in het begint deed die het goed maar nu hoor in er niks meer uit met men laptop is niks mis maar misschien met audio van de instellingen ik snap het niet helemaal zal iemand misschien raad weten?

mvg marc