Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser  (gelezen 1926 keer)

Riggie

  • Gast
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Gepost op: 2008/02/01, 15:24:09 »
Ik zou graag overstappen op Ubuntu, maar kom het volgende probleem tegen, ik kan namelijk nergens ondersteuning vinden voor mijn Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser.

Ik heb namelijk zojuist de cd er in gehad, maar muis en toetsenbord weigerde iedere functie, ik heb daarom even gebeld met Logitech, en die geeft aan dat er geen enkele software is gemaakt voor de ondersteuning van welke Linuxversie dan ook, en er ook geen plannen zijn in die richting. Ik kan Ubuntu eventueel wel installeren, maar dan zullen de functies die ik nu allemaal op mijn ToBo heb niet meer functioneren.

Ik twijfel er nu dan aan om toch over te stappen naar welke linux versie dan ook, of er moet iemand zijn op dit forum die een oplossing weet om dit probleem op te lossen. En nee ik ga geen nieuw ToBo kopen dit is pas een half jaar oud, en werkt er naar volle tevredenheid mee.

Dus misschien is er iemand die een andere oplossing weet.

Mvg,

Offline kamelot

  • Lid
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/01, 16:26:35 »
via het programma keytouch kan je als goed is al je knoppen een functie geven ik zelf heb de logitech mx3100 toetsenbord en de mx1000 laser muis .
Ik heb alle knoppen in gesteld zoals ik het wil .
Alleen heb me voor uit en achter uit knop alleen in firefox werkend gekregen .
Maar dit vind ik geen probleem .
Hopenlijk heb je er wat aan .

Zo installeer je keytouch .

Open de terminal .
sudo apt-get install keytouch .

Ga nu naar systeem/beheer en daar zie hem tussen staan .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Riggie

  • Gast
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/01, 17:34:36 »
Ik ga er zeker mee aan de slag niet geschoten is altijd mis ;)

In ieder geval bedankt voor het antwoord.

Mvg.

Dwarrel

  • Gast
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/01, 17:36:55 »
Logitech heeft geen drivers ervoor geschreven maar volgens mij zijn er wel drivers geschreven voor logitech cordles mouses door anderen.

Offline Hanssun

  • Lid
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/01, 20:39:11 »
ik heb de zelfde toetsenbord en heb het zo opgelost: alles van bluetooth in het pakketbeheer volledig verwijderderen  , want ik moest steeds mijn adapter eruit trekken omdat die geen connectie maakt , dan heb ik via het paketbeheer de numlockx geinstalleerd en alles draait top , alleen kan je sommige functies niet meer gebruiken maar dat heb ik er wel voor over....

Gr Hans,

Fox0

  • Gast
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/03, 12:03:28 »
Hoi,

Hoe hebben jullie de logitech Cordless Desktop aan de praat gekregen tijdens de installatie ?
Wanneet ik Ubuntu probeer te installeren dan doet zowel mijn muis als toetstenbord niks.

Grt,

Fox0

Offline Hanssun

  • Lid
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/03, 12:59:17 »
Citaat van: Fox0
Hoi,

Hoe hebben jullie de logitech Cordless Desktop aan de praat gekregen tijdens de installatie ?
Wanneet ik Ubuntu probeer te installeren dan doet zowel mijn muis als toetstenbord niks.

Grt,

Fox0
Hallo Fox,

in het begin moet je even je adapter eruit trekken die in je usb zit en  er dan weer in doen dan krijg die vanzelf connectie , en dan via pakketbeheer systeem=beheer=pakketbeheer bluetooth volledig verwijderen en numlockx toevoegen .


Gr Hans,

Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/03, 15:26:35 »
Ik heb hier draadloos (niet bluetooth) een " Logitech Cordless Desktop Pro"  en een Logitech MX1000 en beide doen het al sinds jaar en dag zonder problemen.
Ze zitten in de usb poort...

Zelfs Dapper Drake had er totaal geen problemen ermee.

En wanneer je nu naar Systeem->Voorkeuren->toetsenbord gaat zie je 18 verschillende modellen voor Logitech.

Vind het dus vreemd dat het totaal niet werkt bij jullie ??

Of je bios moet geen USB ondersteunen ???
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Hanssun

  • Lid
Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/03, 15:47:48 »
Citaat van: Gandyman
Ik heb hier draadloos (niet bluetooth) een " Logitech Cordless Desktop Pro"  en een Logitech MX1000 en beide doen het al sinds jaar en dag zonder problemen.
Ze zitten in de usb poort...

Zelfs Dapper Drake had er totaal geen problemen ermee.

En wanneer je nu naar Systeem->Voorkeuren->toetsenbord gaat zie je 18 verschillende modellen voor Logitech.

Vind het dus vreemd dat het totaal niet werkt bij jullie ??

Of je bios moet geen USB ondersteunen ???
Hallo Gandyman , daar heb ik ook al gezocht maar de logitech mx 5000 [bluetooth] zit daar niet bij en omdat de usb adapter de verbinding tot stand moet brengen via bluetooth en de poort blokkeert moet je eerst de bluetooth onderdelen in pakketbeheer volledig verwijderen en dan numlockx installeren in pakketbeheer en dan doet alles het perfect  alleen sommige functies  van je toetsenbord doen het niet meer maar daar valt mee te leven.
Gr Hans,

Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/03, 16:54:15 »
okidoki.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D