Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen beeld bij opstarten Gutsy  (gelezen 993 keer)

Sledd

  • Gast
Geen beeld bij opstarten Gutsy
« Gepost op: 2007/10/25, 15:35:45 »
Nadat ik de afgelopen maanden rondgekeken heb bij Feisty vond ik het de moeite waard om Gutsy te installeren. Ik moest toch een grotere harde schijf in mijn laptop hebben, deze wilde ik dual boot inrichten met xp.
Voor de installatie heb ik deze duidelijke handleiding gevolgd voor dualboot, geschreven door johanvd. Na de installatie zag ik keurig netjes de grub voor me en na ubuntu gekozen te hebben zag ik enkel een zwart beeld. Wel zag ik dat mn laptop druk bezig was met laden, na een (behoorlijk) tijdje tegen een zwart scherm aangekeken te hebben begon ik teleurgesteld te raken en drukte de powerknop in om hem af te sluiten. En plots kwam het inlogscherm tevoorschijn, vervolgens kon ik gewoon inloggen. Na het opnieuw opstarten kreeg ik tijdens het laden weer helemaal geen beeld en moest ik de powerknop gebruiken om mijn inlogscherm te zien. Heeft iemand anders hier ook last van gehad, of weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Ik heb een Ibm Thinkpad R51, 1024 MB geheugen, 160 GB harde schijf, Ati Radeon Mobility 9200 (32MB) grafische kaart

Offline joop13

  • Lid
Geen beeld bij opstarten Gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/25, 17:01:39 »
Ik heb zelf een Thinkpad T30 en had dezelfde problemen. Ik werd geholpen door http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16168

Op dit moment start de computer op met het Ubuntu scherm met bewegende balk en snel....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Sledd

  • Gast
Geen beeld bij opstarten Gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/26, 00:07:26 »
Dat is de oplossing!
Super bedankt hiervoor.