Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbele titelbalk OpenTTD 1.1.3 in 11.04 (Unity)  (gelezen 1344 keer)

Dubbele titelbalk OpenTTD 1.1.3 in 11.04 (Unity)
« Gepost op: 2011/10/23, 11:15:37 »
Zijn er nog meer OpenTTD-spelers hier? Sinds ik 11.04 draai valt het me op dat de titelbalk twee keer verschijnt (met Unity tenminste). Als de tweede titelbalk niet verschijnt staan er onderin het spelscherm (waarschijnlijk precies het vlak dat anders wordt gedekt door een tweede titelbalk) allemaal strepen. Als je dan in het spel wat doet met het menu of het OpenTTD-venster even verkleint en weer maximaliseert dan is daar de 2e titelbalk.

Vermoedelijk speelt het probleem niet in 11.04 klassiek, dat ga ik nog even proberen.

Het klinkt waarschijnlijk nogal vaag dus hier is een screenshot van wat ik bedoel:


Wil vooral weten of jullie er ook last van hebben en of het 'probleem' in 11.10 misschien verholopen is.

Re: Dubbele titelbalk OpenTTD 1.1.3 in 11.04 (Unity)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/23, 11:16:32 »
Ik zal OpenTTD even installeren hier op 11.10 en dan hoor je nog van me ;)

Re: Dubbele titelbalk OpenTTD 1.1.3 in 11.04 (Unity)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/23, 11:20:50 »
Waar het aan ligt kan ik zo gauw niet zeggen, maar het probleem doet zicht inderdaad ook voor op 11.10

Re: Dubbele titelbalk OpenTTD 1.1.3 in 11.04 (Unity)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/23, 11:25:57 »
Bedankt voor het (zeer) snelle testen. :) Had het ook op het IRC-kanaal van OpenTTD gevraagd en een van de devs vermoedde dat het door SDL komt en dat het niet direct binnen het bereik van OpenTTD ligt om op te lossen. Het is overigens inderdaad alleen met Unity, in 11.04 klassiek is er gewoon 1 titelbalk zoals het hoort. Nou ja, dan maar twee titelbalken :P Op zich hou je dan nog steeds evenveel verticale schermruimte over als met de klassieke desktop.

Re: Dubbele titelbalk OpenTTD 1.1.3 in 11.04 (Unity)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/23, 11:37:27 »
Graag gedaan :)
Maar het kan inderdaad goed aan SDL liggen, hoewel het dan toch bevreemdend is dat het in de klassieke modus niet gebeurd. Enfin, je hebt gelijk aangaande de schermruimte ;)