Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8  (gelezen 6414 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/12, 19:49:40 »
Ik heb Win8 nog niet geprobeerd, maar als ik dat zo mag horen dan blijf ik lekker bij mijn Ubuntu / Win7 dual boot :)

Het valt op zich wel mee. Het is wennen maar het is nog wel herkenbaar.
Gewoon een keer in Virtualbox proberen, dan kun je zien en voelen hoe het is.

Re: Windows 8
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/12, 20:32:44 »
"Nee Vistaus ik heb Bodhi geprobeerd en eerlijk gezegd vind ik het 3x niks. Dan ga ik eer voor Unity, Gnome-shell of Win8."

Ik zei toch ook niet dat iedereen naar Bodhi moet? Ik had het over de profielkeuze van Bodhi (overigens is dat van E17 zelf, hoewel Bodhi een profiel heeft toegevoegd). Ik bedoelde: waarom niet bij Ubuntu en aanverwanten niet ook zo'n zelfde profielkeuze? Dan kan ieder voor zichzelf bepalen op een makkelijke manier of ze Compiz willen, met Unity, zonder Unity etc. Dat bedoelde ik, snap je?

"Dan zit het dock van Unity op zich wel op een logische plaats maar daar kun je die van Windows ook zetten."

Ik had het niet alleen over het dock, beste emiel. Dat kan met Bodhi ook, met Kubuntu ook, met Xubuntu ook. Het ging mij om meer dan het dock. Overigens ook breedbeeld hier en ik vind het zeer prettig om het dock in Unity links te hebben.

Re: Windows 8
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/12, 21:41:37 »
Toch weer leuk om slechte ervaringen te horen met Windows  :)

Komt dat door Windows of door de tester?  O0

Windows vooral  XD

Windows heeft tot nu toe veel verbeteringen gemaakt, ook Vista, denk aan UAC wat Windows heel wat veiliger heeft gemaakt ook het systeem van Windows 8 is verbeterd, maar de grafische interface is in mijn ogen toch teveel afgesteld voor de tablet en word er niet echt gedacht aan de desktop gebruikers bij MS. Nu kunnen ze denken dat iedereen volgend jaar alleen een tablet gaat gebruiken, maar dat zie ik niet zo, de laptop verdwijnt niet zomaar. Ik vind dat de werkomgevingen GNOME Shell en Unity toch wat beter uitgedacht zijn, misschien iets moeilijker in gebruik op de tablet dan op de pc, maar toch bruikbaar op een tablet, niet als je dikke vingers heb natuurlijk :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/12, 22:01:51 »
Toch weer leuk om slechte ervaringen te horen met Windows  :)

Komt dat door Windows of door de tester?  O0

Windows vooral  XD

Windows heeft tot nu toe veel verbeteringen gemaakt, ook Vista, denk aan UAC wat Windows heel wat veiliger heeft gemaakt ook het systeem van Windows 8 is verbeterd, maar de grafische interface is in mijn ogen toch teveel afgesteld voor de tablet en word er niet echt gedacht aan de desktop gebruikers bij MS. Nu kunnen ze denken dat iedereen volgend jaar alleen een tablet gaat gebruiken, maar dat zie ik niet zo, de laptop verdwijnt niet zomaar. Ik vind dat de werkomgevingen GNOME Shell en Unity toch wat beter uitgedacht zijn, misschien iets moeilijker in gebruik op de tablet dan op de pc, maar toch bruikbaar op een tablet, niet als je dikke vingers heb natuurlijk :D

Ik vind Gnome en Unity juist slechter uitgedacht en juist tegen werken om efficiënt met de muis te werken.
Je moet veel vensters door om ergens te komen en dat is bij Win 8 niet.
Je start in het menu maar als je op de desktop zit dan kun je vandaar uit je gewone werk doen.
Bij Gnome 3 moet je eerst naar een andere omgeving, dan kun je iets opstarten uit het dock en als het daar niet tussen staat moet je nog een keer klikken om in een veld van iconen te komen alla Android en dat geld ook voor Unity.
Daarna kan de zoekactie beginnen. Bij Win 8 klik je op het menu en je kunt gelijk aan je zoekactie beginnen plus je kunt alles plaatsen waar je wilt wat het makkelijker maakt om dingen terug te vinden.
Tevens zijn die lelijke tegels wel overzichtelijker plus ze bieden wat extra's door wat sommigen kunnen.

Waar ze vanuit gaan is dat straks iedereen een pc heeft met een touchscreen. Dan is het menu wel handig maar hoe ik achter mijn pc zit, is het juist onhandig. Moet ik iedere keer overeind komen om het scherm aan te klikken.
Zoals je al zegt is Win 8 er beter op touch voorbereid dan Gnome en Unity al heeft unity weer wat verbeteringen doorgevoerd om het makkelijker te maken. Ze zitten er met een aantal dingen nog tussen een desktop en touch in. Ga er maar vanuit dat die ook verder die kant op gaan.

Microsoft gooit eigenlijk met hun nieuwe systeem, het open voor ontwikkelaars om fullscreen programma´s te maken die je op de pc en de tablet kunt draaien.
Al is Android ook bezig om naar de desktop te komen.
Er zijn al systemen die ze aan het testen zijn met een arm processor waar Android op draait en volgens het bericht is het ook geschikt voor Ubuntu.
Het systeem wat ze lieten zien moest rond de 250 á 300 Euro kosten. Is niet zo snel als een gewone pc maar voor die prijs is het wel een leuk systeem om te hebben.







Re: Windows 8
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/12, 22:24:05 »
En Bodhi wordt nu ook getest op verschillende tablets en dan komt er nog Plasma Activity One van KDE naar tablets en later wordt ook de desktop ietsjes meegetrokken met die tablet-versie, dus uiteindelijk komt er enorm veel concurrentie :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/13, 00:01:14 »
Als het net zo werkt als de desktop omgeving dan is het niets voor mij.
Ik vind het onoverzichtelijk en allemaal wel mooi gemaakt maar door al die bling bling en grafische uiterlijk is het er niet duidelijker op geworden.

Re: Windows 8
« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/13, 10:36:25 »
Als het net zo werkt als de desktop omgeving dan is het niets voor mij.
Ik vind het onoverzichtelijk en allemaal wel mooi gemaakt maar door al die bling bling en grafische uiterlijk is het er niet duidelijker op geworden.

Nee, de tablet-omgeving werkt anders, kijk maar:
http://kde.org/announcements/plasma-active-one/

Offline Teddy44

  • Lid
Re: Windows 8
« Reactie #32 Gepost op: 2011/10/13, 18:49:27 »
En Bodhi wordt nu ook getest op verschillende tablets en dan komt er nog Plasma Activity One van KDE naar tablets en later wordt ook de desktop ietsjes meegetrokken met die tablet-versie, dus uiteindelijk komt er enorm veel concurrentie :)

Dus moet ik Plasma Activity One zien als een soort ubuntu voor tablets?   :-[

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8
« Reactie #33 Gepost op: 2011/10/13, 19:02:47 »
Dat is iets anders dan Bodhie en het is overzichtelijker.


Re: Windows 8
« Reactie #34 Gepost op: 2011/10/13, 20:03:58 »
Dat is iets anders dan Bodhie en het is overzichtelijker.



Ik zei ook niet dat het Bodhi was. Ik zei:
"en dan komt er nog Plasma Activity One van KDE"