Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] TV Kaart  (gelezen 1031 keer)

Offline Whyaken

  • Lid
[OPGELOST] TV Kaart
« Gepost op: 2009/11/06, 22:29:06 »
Hey allemaal,

ik draai ubuntu9.04, en in mijn pc zit een tv kaart, een pinnacle. De eerste keer dat ik mijn videocamera erop aansloot, kreeg ik met wat gepruts met tvtime en xawtv het beeld van mijn camera op de tv kaart.

Probeerde ik dit een aantal dagen later weer, kreeg ik het met geen mogelijkheid aan de gang.

Hoe zie ik ion ubuntu of mijn tv kaart nog wel gezien wordt, of dat ie goed is geinstalleerd?

Bij voorbaat dank.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/10, 13:52:08 door Whyaken »

Re: TV Kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/07, 10:24:14 »
Open een terminal en type lspci, je tv kaart moet er nu bij staan. Kijk ook eens met nautilus in de map /dev, staat daar een video0 en als je een webcam hebt ook nog een video1?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Whyaken

  • Lid
Re: TV Kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 02:49:03 »
Hey Gijsbert, bedankt voor je antwoord.

In de terminal zie ik dit staan:
02:01.0 Multimedia video controller: Brooktree Corporation Bt878 Video Capture (rev 11)
02:01.1 Multimedia controller: Brooktree Corporation Bt878 Audio Capture (rev 11)
dus daar staat ie tussen.

In de map /dev staat echter geen video0 of video1

Wat betekent dit, en hoe kan ik het oplossen?

Re: TV Kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/08, 11:23:41 »
Ik heb het zelfde gehad met mijn PCTV Rave kaartje. Op een of andere manier wordt de tv kaart niet meer geregistreerd in de map /dev. Ik heb al eens geprobeerd om zelf een dev0 te maken, helaas dar werkte niet. Vandaar dat ik nog steeds met 8.10 werk, hierin is het geen enkel probleem. In 9.10 werkt de tv kaart wel met tvtime en xawtv maar niet met KDETV, ook zapping werkt niet. Persoonlijk vind ik KDETV het prettigste om mee te werken. Ik denk niet dat ik je verder kan helpen, een van de andere forum leden nog een idee?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Whyaken

  • Lid
Re: TV Kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/10, 13:51:55 »
Het is opgelost met de update naar 9.10, alles werkt nu weer zoals het in het begin deed. Bedankt voor de reactie Gijs!