Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet  (gelezen 1268 keer)

aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet
« Gepost op: 2007/04/13, 11:23:04 »
Als ik een emailbericht ontvang in Evolution met klikbare links naar bijvoorbeeld een webpagina, dan gebeurt er niets als ik hier op klik. Ik gebruik Xubuntu, en in Applications -> Settings -> Prefered Applications heb ik Firefox als voorkeur geselecteerd. Firefox werkt prima. Als ik in Pan newsreader op een link klik, dan wordt er wel automatisch een nieuwe tab in Firefox geopend met de betreffende pagina. Iemand enig idee welke instelling er verantwoordelijk voor kan zijn dat de links in Evolution niet functioneren?
Alvast bedankt voor het lezen,
groet,
Thomas.

SandervdV

  • Gast
aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/13, 11:26:42 »
Ik ken evolution niet, maar een fout die ik bij andere programma's tegenkwam is dat als je zelf firefox moet schrijven dit met een hoofletter wordt gedaan, en dan wordt het niet herkent.

aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/13, 11:37:58 »
Hallo Sander,
dat kan idd een reden zijn volgens mij, alleen heb ik firefox in Prefered Applications wel met kleine letters geschreven, het icoontje wordt ook gevonden, en daarnaast, vanuit Pan wordt firefox dus wel aangestuurd als ik een link klik. Ik vermoed dat het niet een systeemsetting betrefd, maar een setting in evolution. Of is dit niet wat je bedoel?
In ieder geval bedankt voor de hulp!

SandervdV

  • Gast
aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/13, 11:40:57 »
En als je het volgende neerzet?

firefox $url

aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/13, 12:38:42 »
Ik heb in Applications -> Settings -> Preferred Applications  nu "firefox $url" ingevuld, maar dat maakt ook niets uit. Links in Pan functioneren dan nog wel prima.
groet,
Thomas.

aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/15, 00:08:15 »
Inmiddels wat verder gezocht, en ik geloof dat het te maken kan hebben met de volgende file:

/home/tommie/.gconf/desktop/gnome/url-handlers/http/%gconf.xml

De inhoud daarvan is:



       
       

       
       

       
                /usr/lib/swiftfox/firefox "%s"
       

Aangezien ik swiftfox niet meer gebruik heb ik deze naam vervangen door firefox in de bovenstaande code. Als ik de betreffende firefoxfile execute dan start firefox een nieuwe window met mijn homepage, die klopt dus wel lijkt me.

Toch functioneert het klikken van een link in evolution nog steeds niet...  : (

Iemand nog een idee?

aanklikken van url links in een mail in Evolution werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/15, 00:21:22 »
Na herstarten van Xubuntu werkte de links na de bovenstaande verandering prima!

: )

Ik ben er blij mee, probleem is opgelost!

Bedankt voor het meehelpen!